آغاز ثبت‌نام هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان اردبیل
کد خبر: 3857437
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

آغاز ثبت‌نام هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان اردبیل

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ثبت‌نام هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل آغاز شد.

آغاز ثبت‌نام هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، صبح امروز، ۲۵ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: ثبت‌نام هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام این دوره از ۲۵ آبان‌ماه تا ۱۲ آذرماه خواهد بود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir ثبت‌نام کنند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این دوره از آزمون در ٤ گروه امتحانی و ١٥ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت، حفظ قرآن کریم و آموزش‌های الکترونیک برگزار می‌شود.

طاهری یادآور شد: آزمون این دوره بهمن‌ماه سال جاری به ۲ صورت کتبی و الکترونیکی و در همه شهرستان‌هایی که تعداد داوطلبان آن حداقل ۳۰ نفر باشد، برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: شرکت کنندگان داوطلب برادران و خواهران در تمامی رشته‌های آزمون بدون هیچگونه محدودیت سنی می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

وی اعلام کرد: این آزمون بزرگترین رویداد مهم قرآنی در خصوص سنجش و ارزیابی عملکرد آموزشی موسسه‌های قرآنی در سراسر کشور و ایجاد انگیزه برای فعالان قرآنی به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری علوم قرآنی و عترت است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: البته موسسه‌های برتر مشارکت‌کننده در این آزمون نیز طبق سنوات قبل تقدیر و تجلیل می‌شوند.

طاهری باین کرد: با آغاز ثبت‌نام آزمون، استعداد‌های قرآنی استان در رده‌های مختلف سنی شناسایی و بانک جامع اطلاعات قرآنی استان به روز و تکمیل خواهد شد که از اهداف دیگر برگزاری این آزمون است.

انتهای پیام
captcha