استفاده از تمامی ظرفیت‌های جامعه برای رشد فرهنگی و اجتماعی
کد خبر: 3856994
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

استفاده از تمامی ظرفیت‌های جامعه برای رشد فرهنگی و اجتماعی

گروه اجتماعی ــ استاندار اردبیل گفت: باید همه ظرفیت‌های جامعه را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد فرهنگی و اجتماعی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقوله‌های توسعه به کار گرفت و سازماندهی لازم را انجام داد.

استفاده از تمامی ظرفیت‌های برای رشد فرهنگی و اجتماعی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار، ظهر امروز، 22 آبان‌ماه در همایش کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: توسعه هر منطقه بدون توجه به مباحث کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه موفقی نخواهد بود.

وی ادامه داد: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های علمی و عملی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت دانشگاه‌های استان انجام گرفته است و نشست‌های منظم بررسی و ارائه راهکار‌های لازم در این خصوص با حضور اساتید دانشگاه‌ها و فعالان اجتماعی برگزار می‌شود.

استاندار اردبیل مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی را در کاهش آسیب اجتماعی طلاق مؤثر دانست و گفت: ترویج مشاوره و راهنمایی‌های قبل، حین و بعد از ازدواج به‌عنوان یکی از راهکار‌های کاهش آمار طلاق در استان در حال انجام است.

بهنام‌جو با بیان اینکه همه دستگاه‌های فرهنگی، فعالان اجتماعی و اقشار تأثیرگذار جامعه در این خصوص وظیفه دارند و اساتید دانشگاه‌ها و علما و روحانیان نقش مؤثری ایفا می‌کنند، تأکید کرد: باید همه ظرفیت‌های جامعه را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد فرهنگی و اجتماعی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقوله‌های توسعه به کار گرفت و سازماندهی لازم را انجام داد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: جمعیت ۴۴ هزار نفری کارمندان دولت استان که با احتساب افراد تحت تکفل آنان به حدود ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد را در برنامه آموزش مهارت‌های زندگی قرار داده‌ایم و استانداری اردبیل با برگزاری منظم نشست‌ها و دوره‌های آموزشی و مشاوره‌های خانواده رایگان برای کارکنان پیش قدم و پایلوت اجرای این طرح شده است.

بهنام‌جو، جمعیت دانشگاهی و دانش‌آموزی استان را به‌عنوان اقشار تأثیرگذار و جمعیت قابل توجه برای توسعه آموزش مهارت‌های زندگی در اولویت دانست و از تعمیم اجرای این طرح به همه اقشار جامعه استان اردبیل خبر داد.

وی از برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های تأثیرگذار کاهش آسیب‌های اجتماعی استقبال کرد و گفت: دانشگاه‌های استان حرکت‌های خوبی در این زمینه آغاز کرده‌اند و نقش نیروی انتظامی، پژوهشگران و جوانان استان در برگزاری همایش‌های این‌چنینی قابل تحسین است.

استاندار اردبیل به وظیفه دولت در ایجاد زمینه‌های لازم جهت رفع مشکلات اقتصادی به‌عنوان عامل مهم در کاهش طلاق و افزایش ازدواج نیز اشاره و تصریح کرد: ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان سرلوحه برنامه‌ریزی‌های دولت در استان با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها قرار گرفته است و توسعه واحد‌های تولیدی، جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی روند روبه رشدی داشته است.

وی سرمایه‌گذاری مشترک داخلی و خارجی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار در بهره‌برداری از معدن مس با اشتغالزایی حدود ۵ هزار نفر را یکی از این نمونه‌ها ذکر کرد و گفت: مطالعه و صدور مجوز‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و اکتشاف پهنه معدنی و تولید کنسانتره مس صادر شده است.

انتهای پیام
captcha