اختتامیه همایش بین‌المللی «مناظرات رضوی» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3856985
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

اختتامیه همایش بین‌المللی «مناظرات رضوی» در اردبیل برگزار شد

گروه فرهنگی ــ اختتامیه پنجمین همایش بین‌المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» با معرفی پژوهشگران و محققان منتخب داخلی و خارجی در پژوهشگاه صفویه اردبیل برگزار شد.

اختتامیه همایش بین‌المللی مناظرات رضوی در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، اختتامیه پنجمین همایش بین‌المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» با معرفی پژوهشگران و محققان منتخب داخلی و خارجی در پژوهشگاه صفویه اردبیل ظهر امروز، 22 آبان‌ماه برگزار و با تجلیل از برگزیدگان این همایش، به کار خود پایان داد.

سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: ۲۴۶ مقاله پژوهشی و علمی توسط محققان و پژوهشگران کشور و خارجی به دبیرخانه پنجمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی ارسال شده که از نظر علمی بسیار در سطح بالایی قرار دارد.

وی گفت: رشد کیفی مقالات ارسالی در این همایش یکی از نکات بارز آثار ارسالی است که رقابت برای انتخاب را افزایش داد و امروز از ۱۰ نفر از پژوهشگران برجسته تجلیل خواهد شد.

اسحاقی بیان کرد: چارچوب فکری فرهنگ رضوی اندیشه معرفتی برای مناظرات امروز است تا زمینه‌ای برای مطرح کردن توصیه‌های ائمه اطهار(ع) در خصوص گفتگو و مناظرات برای کاهش تنش‌ها و خونریزی‌ها باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: روشن کردن چراغ گفتگو در جهان به نام نامی فرهنگ رضوی می‌تواند این موضوع را به جهانیان بشناساند که دین مبین اسلام خواستار برقراری صلح و منادی گفتگو در جهان است.

وی ادامه داد: دنیا به دنبال عقلانیت و منطق است که با مناظره و گفتگو می‌شود این امیدآفرینی در بین بشریت به ارمغان آورد که هیچ کس دیگر به دنبال آتش فتنه و مناقشه نیست.

اسحاقی تأکید کرد: تاکنون در هر دوره از همایش دو مجموعه کتاب با موضوع‌های مجموعه مقالات منتخب و خلاصه مقالات برتر با هدف غنی بخشی به محتویات علمی در فرهنگ رضوی منتشر شده است.

در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از پژوهشگران و محققان منتخب این همایش با اهدای لوح و هدیه‌ای تجلیل شد و در بخشی از این برنامه‌های علمی و پژوهشی گروه سرود اهل سنت کانون فرهنگی هنری نبی رحمت(ص) شهرستان عنبران به اجرای سرود در مدح پیامبر مکرم اسلام(ص) پرداختند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، نماینده جامعه کلیمیان کشور، پژوهشگر منتخب از کشور نیجریه، نماینده هیئت داوران و معاون پژوهشی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) سخنرانان ویژه این همایش بودند.

انتهای پیام
captcha