الفت و انس بین بشریت از تأکیدات اساسی دین اسلام است
کد خبر: 3856968
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

الفت و انس بین بشریت از تأکیدات اساسی دین اسلام است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: ایجاد الفت و انس بین بشریت از تأکیدات اساسی دین اسلام و حضرت محمد(ص) است که امروزه باید به این مهم توجه جدی شود.

یبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز، 22 آبان‌ماه در آیین اختتامیه پنجمین همایش بین‌المللی «گفتگو و مناظرات رضوی» در سالن همایش پژوهشگاه صفویه، اظهار کرد: تشکیل خانواده واحد جهانی توصیه پیامبر مکرم اسلام(ص) برای ایجاد وحدت رویه در بین ادیان است که خود پیامبر بر این اساس با روحانیون مذاهب مختلف برخورد می‌کرد.

وی تصریح کرد: امید است که با تدبیر مسئولان این کلام پیامبر مکرم اسلام(ص) در سازمان‌های جهانی همچون یونسکو مطرح و مباحثی در این خصوص در جهت تقریب مذاهب عملی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل یادآور شد: این کلام کوتاه وحدت رویه برای عموم مردم در خصوص ترویج حکمت در جامعه است و آن نبی مکرم نیز خود عملاً بر این اساس عمل می کرد.

عاملی افزود: پیامبر مکرم اسلام(ص) در روایت دیگر بیان می‌کند که «تمام انسان‌ها با هم برادرند» یعنی مسلمانان با مسیحیان، یهودیان، زرتشتی و سایر ادیان توحیدی برادر هستیم و همچنین در آیات و کلام آنها نیز انسان‌ها را به برادری دعوت می‌کنند.

امام جمعه اردبیل اعلام کرد: حضرت محمد(ص) اولین منشور زندگی مسالمت‌آمیز را در زمان ورود به مدینه پایه‌گذاری کرد و به بیان جلوه‌های رفتاری و برادری در بین ادیان تأکید کرد تا جلوه‌هایی از الفت و انس را در بین بشریت ترویج دهد.

وی گفت: این منشور اخلاقی بسیاری از رفتارهای داعشی، سلفی و وهابی که بیان خشونت از اسلام دارند را نفی و اسلام ناب را به جهانیان نشان می‌دهد.

عاملی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) در زمان حکومت در مدینه برادران دینی یهودی و مسلمانان را یک امت واحد می‌خواند و این یعنی تأکید بر ایجاد وحدت است که امروز از این مسئله غفلت‌های بسیار می‌شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گام‌های استوار پیامبر(ص) در خصوص دفاع از کفار نیز خواندنی و آموزنده است که به بند کشیدن و ظلم به آنها را اشتباه می‌دانست و این رفتارهای فرادینی باید به عنوان منشوری تکامل یافته برای بشریت در جهان امروز تبدیل شود.

وی بیان کرد: خونریزی 70 ساله دولت صهیونیسم هیچ ربطی به دین یهود ندارد و حتی بسیاری از یهودیانی که علیه صهیونیست فعالیت می‌کنند از کشورهای اروپایی و آمریکا اخراج می‌شوند و ایران را به عنوان پناهگاه انتخاب می‌کنند تا شاید دین یهود را به عنوان دین مسالمت‌آمیز به جهان معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha