استقبال بزرگان اقلیت‌های دینی از همایش بین‌المللی مناظرات رضوی
کد خبر: 3856868
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

استقبال بزرگان اقلیت‌های دینی از همایش بین‌المللی مناظرات رضوی

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های لازم امسال پنجمین دوره این همایش با استقبال بزرگان و محققان اقلیت‌های دینی و مذهبی در حال برگزاری است.

استقبال بزرگان اقلیت‌های دینی از همایش بین‌المللی مناظرات رضویبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، صبح امروز، 22 آبان‌ماه در کارگاه ارائه مقالات پژوهشی پنجمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار و ترویج فرهنگ گفتگو و مناظره در بین تمامی پیروان ادیان جهان است.

وی گفت: نقش گفتگو و مناظرات در تعامل بین کشورها و اقلیت‌های مختلف مذهبی جهت برقراری صلح جهانی و ثبات آرامش در بین مردم دنیا با باورها و عقاید مختلف دینی و مذهبی بسیار مهم و ضروری است.

دبیر همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی از برگزاری پنجمین دوره این همایش بین المللی در اردبیل ابراز خرسندی کرد و افزود: زمانی که برای اولین دوره می‌خواستیم این همایش را برگزار کنیم کار دشواری را در پیش رو داشتیم ولی با برگزاری جلسات مستمر با اساتید و بزرگانی که در برگزاری چنین همایش‌هایی سر رشته داشتند و با راهنمایی‌های سودمند و تعیین خط مشی‌های اساسی آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل این امر تحقق یافت.

اسحاقی تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های لازم امسال پنجمین دوره این همایش با استقبال بزرگان و محققان اقلیت‌های دینی و مذهبی در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: اختتامیه پنجمین دوره همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی در محل پژوهشگاه صفویه برگزار خواهد شد.

کارگاه ارائه مقالات پژوهشی پنجمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی با حضور هیأت داوران همایش و نویسندگان مقالات برتر و اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان در محل سالن همایش دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha