فعالسازی پروژه‌های راکد کتابخانه‌سازی در اردبیل
کد خبر: 3856262
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

فعالسازی پروژه‌های راکد کتابخانه‌سازی در اردبیل

گروه فرهنگی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تمام اهتمام خود را به کار خواهیم برد تا پروژه‌های راکد و متوقف شده کتابخانه‌سازی دوباره به چرخه فعالیت‌های عمرانی و بهره‌برداری برسند.

فعالسازی پروژه‌های راکد کتابخانه‌سازی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، صبح امروز، 20 آبان‌ماه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته کتاب در استان اردبیل، اظهار کرد: از سالیان اخیر کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با مشکل عدم جذب بودجه اختصاص یافته مواجه هستند.

وی بیان کرد: متأسفانه عدم امکان جذب بودجه اختصاص یافته در سال‌های گذشته باعث گردیده تا زیربنای بودجه کتابخانه‌های عمومی استان کم باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: در دو سال اخیر با همت سازمان برنامه و بودجه، استانداری و فرمانداران بودجه یک سری از کتابخانه‌های عمومی افزایش پیدا کرده، اما عملا متناسب با نیاز کتابخانه‌های عمومی و نهاد نیست.

رضاقلیزاده تصریح کرد: در بودجه سال ۹۷ برای نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده بود که تنها ۵۰۹ میلیون تومان آن جذب شد.

وی در خصوص بودجه درنظر گرفته شده کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۹۸ نیز گفت: برای سال جاری این میزان از اعتبارات به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: برخی پروژه‌های کتابخوانی در استان اردبیل سال‌ها در حالت رکود قرار داشته و تمام اهتمام خود را به کار خواهیم برد تا این پروژه‌های راکد و متوقف شده دوباره به چرخه فعالیت‌های عمرانی و بهره‌برداری برسند.

رضاقلیزاده یادآور شد: برخی کتابخانه‌های موجود در شهرستان‌ها و سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی از جمله طرح‌هایی هستند که با وجود شرایط خاص اقتصادی و کمبود منابع درصدد اتمام آن بر خواهیم آمد.

انتهای پیام
captcha