کارگاه آموزشی «کارآفرینی» در شهرستان نمین برگزار شد
کد خبر: 3856082
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

کارگاه آموزشی «کارآفرینی» در شهرستان نمین برگزار شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ به همت جهاددانشگاهی استان و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل و در راستای توانمندسازی بانوان، کارگاه آموزشی «کارآفرینی» در نمین برگزار شد.

کارگاه آموزشی «کارآفرینی» در شهرستان نمین برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، به همت جهاددانشگاهی استان و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل و در راستای توانمندسازی بانوان، کارگاه آموزشی «کارآفرینی» امروز، 19 آبان‌ماه در دانشگاه پیام نور واحد نمین برگزار شد.

آزاده زیرک، مدرس این کارگاه با بیان اینکه کارآفرینی همان ایجاد کسب‌وکار بر مبنای ایده جدید و یا توسعه کسب‌وکار موجود است، افزود: برای کارآفرین شدن لازم است تا با ایده‌پردازی برای یافتن راه‌حل‌های جدید و قابل اجرا در جهت رسیدن به هدف گام برداریم.

وی اظهار کرد: آمادگی و تصمیم جدی برای اشتغال، کارآفرینی، نوآوری، شناسایی و ارزیابی فرصت، طرح کسب و کار، تاسیس و راه اندازی، تثبیت و اداره کسب و کار از گام‌های مهم موفقیت در کارآفرینی است.

زیرک با اشاره به اینکه خلاقیت و نوآوری مهم‌ترین اصل در کارآفرینی است، تصریح کرد: قلمرو اطلاعات و دانایی، مهارت‌های مربوط به خلاقیت و انگیزه‌ها از عناصر خلاقیت هستند که بر هر یک از آنها، عواملی نیز موثر است که باعث تقویت یا تضعیف آن‌ها می‌شوند.

مدرس این کارگاه با بیان اینکه برای رشد خلاقیت باید با موانع فردی، محیطی، سازمانی، اقتصادی، فرهنگی، ادراکی، احساسی و هیجانی آشنا شد تا موفق عمل کرد، ادامه داد: شروع هر نوع کسب و کار نیاز به مطالعه و امکان سنجی دارد که در سه مرحله تحلیل اقتصادی، بازار و تحلیل فنی انجام می‌گیرد.

زیرک یادآور شد: تصمیم‌گیری برای ادامه دادن یا ندادن کسب و کار، یکی از حیاتی‌ترین تصمیم‌ها در توسعه فعالیت است که مطالعه امکان‌سنجی در کسب و کار می‌تواند منبع اصلی اطلاعات در این امر مهم محسوب شود.

وی با بیان اینکه کارآفرین باید به طور مرتب به دنبال ارتقای توانایی‌های فنی با توجه به کسب وکار خود باشد، تصریح کرد: تحمل اخبار ناگوار، مدیریت ذهن، طرح سوالات کلیدی، زیرکی، نوآوری و خلاقیت، تحمل ابهام، ارتباط راغبانه، از مهارت‌های عمومی کارآفرینان جهت مقابله با تهدید‌ها است.

این کارشناس کارآفرینی با اشاره به اینکه قدرت نوآوری و خلاقیت در زمان بروز تهدید و وجود نقاط ضعف شکوفا می‌شود، خاطرنشان کرد: کارآفرینان آمادگی خود را برای برخورد با تهدیدات حفظ می‌کنند، به گونه‌ای که تهدید نه تنها موقعیت آن‌ها را متزلزل نمی‌کند بلکه سبب ارتقاء‌شان می‌شود.

انتهای پیام
captcha