اعزام 12 هزار دانش‌آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی کشور
کد خبر: 3855921
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

اعزام 12 هزار دانش‌آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی کشور

گروه اجتماعی- معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل از اعزام سالانه 12 هزار دانش‌آموز از استان به مناطق عملیاتی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی شمالغرب و ۲ هزار دانش‌آموز به یادمان‌های جنوب کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ پاسدار شکر عبدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، صبح امروز، 19 آبان ماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس گنجینه گرانبها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی گفت: کاروان‌های راهیان نور و یادواره‌های شهدا برنامه‌های هستند که در خصوص آن‌ها برنامه‌ریزی و تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است و یادواره شهدا و کاروان راهیان نور فناوری دوران دفاع مقدس محسوب می‌شوند.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: اعزام دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف بسیجیان به کاروان‌های راهیان نور با هدف آشنا نمودن با جانفشانی شهدا، ایثار و فداکاری رزمندان و جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
 
عبدی تصریح کرد: سالانه از استان اردبیل بیش از ۲۰ هزار نفر از اقشار مختلف بسیج و مردم جهت زیارت یادمان‌ها و قدم گاه شهدای دوران دفاع مقدس در جنوب و شمالغرب کشور عزیمت می‌کنند که از این تعداد بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی شمالغرب و ۲ هزار دانش‌آموز به یادمان‌های جنوب کشور اعزام می‌شوند.
 
وی ادامه داد: در قالب کاروان‌های راهیان نور ۸ هزار نفر از اقشار مختلف بسیج از استان اردبیل جهت بازدید از مناطق عملیاتی و زیارت قدم گاه و یادمان‌های شهدا به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اذعان کرد: از مهمترین اهداف راهیان نور عهد و پیمان با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره)، منویات مقام معظم رهبری و راه سرخ شهدای والامقام می‌باشد.
 
عبدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیان کرد: امروز با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری مسئولیت اساسی، خطیر و مهم را بر عهده دانش‌آموزان و جوانان کشور گذاشته اند؛ حضور جوانان در یادمان‌ها و آشنایی با صورت وسیرت شهدای عزیزمان این امکان را فراهم می‌سازد که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: دشمنان می‌خواهند روحیه ایثار و شهادت را در جوانان و نوجوانان تغییر دهند و راهیان نور یکی از طرح‌هایی است که جوانان و تمام اقشار را با این روحیه آشنا می‌کند.
انتهای پیام
captcha