اجرای ۷۰۰ برنامه گرامیداشت هفته کتابخوانی در اردبیل
کد خبر: 3855697
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

اجرای ۷۰۰ برنامه گرامیداشت هفته کتابخوانی در اردبیل

گروه فرهنگی ــ مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بیش از ۷۰۰ ویژه‌برنامه در استان اردبیل از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.

700 برنامه گرامیداشت هفته کتابخوانی در اردبیل اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، امروز، ۱۸ آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای استان اردبیل، به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ برنامه کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: البته نهاد کتابخانه‌های استان اردبیل پیش از موعد برنامه‌های خود را ۱۸ آبان‌ماه آغاز خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: عضویت رایگان یکی از خدمات کتابخانه‌های عمومی در راستای جذب نوجوانان و جوانان به کتابخوانی است که ۲۵ آبان ماه همزمان با سراسر کشور به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام خواهد شد.

رضاقلیزاده گفت: افتتاح کتابخانه مشارکتی بسیج در شهرستان پارس‌آباد و افتتاح بخش کودک کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر و اجرای برنامه‌های مختلف با عنوان نشست‌های کتابخوان از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: انجام مسابقه‌های مختلف کتابخوانی و کاریکاتور، اجرای کاردستی و بازنمایی منابع کتابخوانی از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی است.

وی بیان کرد: معرفی نویسندگان در محلات با هدف ارزش آفرینی و هویت بخشی به نویسندگان و اهل قلم از دیگر برنامه‌های سالانه کتابخانه عمومی است که نخبگان فرهنگی را به اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به عنوان الگو معرفی کنیم.

رضاقلیزاده یادآور شد: ۷۹ کتابخانه عمومی در سطح استان وجود دارد که ۱۶ کتابخانه به صورت مشارکتی و ۶۳ باب کتابخانه عمومی است و از این تعداد ۴۷ باب در مناطق شهری و ۱۶ باب در مناطق روستایی قرار دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ۹۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های سطح استان موجود است و بیش از ۵۹ هزار نفر از اعضا از خدمات کتابخانه‌ای این نهاد استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: رتبه استان اردبیل در خصوص تخصیص فضای کتابخانه‌ای نسبت به جمعیت در کشور در وضعیت مناسبی است که به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲.۴ متر مربع کتابخانه است.

رضاقلیزاده بیان کرد: با تکمیل پروژه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان بیله‌سوار و کتابخانه عمومی بخش انجیرلو این فضای کتابخانه‌ای نیز افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha