آموزش و فرهنگ‌سازی به کاهش پرونده‌های دادگستری می‌انجامد
کد خبر: 3852184
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
دهقان:

آموزش و فرهنگ‌سازی به کاهش پرونده‌های دادگستری می‌انجامد

گروه اجتماعی - رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: یکی از برنامه‌های دستگاه قضا کاهش پرونده‌هاست که این مهم با آموزش و فرهنگ ‌سازی میسر است و کمک‌های جهاددانشگاهی در این دو زمینه می‌تواند موثر باشد.

آموزش و فرهنگ‌سازی به کاهش پرونده‌های دادگستری می‌انجامد
به گزارش ایکنا از ایلام، علی دهقانی، رئیس کل دادگستری استان ایلام امروز یکم آبان ماه در دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان ایلام اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی که پل ارتباطی بین دانشگاه و مردم است می‌تواند در راستای ماموریت‌های دستگاه قضا و کاهش پرونده‌های ورودی نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه دوره کنونی در دستگاه قضا دوره تحول با کاهش آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: یکی ار نتایج کاهش آسیب‌های اجتماعی کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا است و جهاددانشگاهی با ظرفیت‌هایی که در زمینه آموزشی و فرهنگی دارد می‌تواند در این زمینه موثر باشد.
دهقانی گفت: یکی از اهداف دستگاه قضا بهره‌گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه و حوزویان است و جهادانشگاهی می‌تواند این ارتباط را تسهیل کند.
وی پایین بودن آستانه‌ی تحمل را ریشه بسیاری از جرائم و در نتیجه شکل‌گیری پرونده‌ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه می‌توان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم را از طریق رسانه‌ها به خوبی انجام داد و جهاددانشگاهی به پشتوانه‌ی رسانه‌هایی مانند ایسنا و ایکنا می‌تواند در این عرصه کمک کند.
رئیس کل دادگستری استان ایلام توهین، تهدید، ضرب و جرح، سرقت‌های خرد، اعتیاد  و خودکشی را از جمله جرم‌های اول استان نام برد و گفت: در زمینه شناسایی این مشکلات خوب کار شده اما در حل این معضلات مشکلات فراوانی داریم.
دهقانی به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان» اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح همکاران قضایی در مساجد حاضر می‌شوند و بعد از اقامه نماز مسائل اساسی را بیان می‌کنند و به سوالات مردم هم پاسخ می‌دهند.
وی بر اشاعه‌ی فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: انتشار قانون و ترویج قانون‌گرایی در واقع تلاش برای پیشگیری از جرم است  و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌‍بخشی خیلی از مشکلات را حل می‌کند و دستگاه قضا را به مطلوب مورد نظر یعنی کاهش پرونده‌ها نزدیک‌تر می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: شرایط برای همکاری در قالب تفاهم‌نامه در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی ، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد.
سیدغلامرضا حسینی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز در این دیدار گزارشی را از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی و آموزشی ارائه و آمادگی این مجموعه را برای همکاری با دستگاه قضا در استان اعلام کرد.
انتهای پیام
captcha