آمادگی برای برگزاری نشست‌های کتابخوان ویژه دانش‌آموزان در اردبیل
کد خبر: 3852174
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷

آمادگی برای برگزاری نشست‌های کتابخوان ویژه دانش‌آموزان در اردبیل

گروه فرهنگی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از آمادگی برای برگزاری نشست‌های کتابخوان ویژه دانش‌آموزان و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی برای این قشر در استان اردبیل خبر داد.

آمادگی برای برگزاری نشست‌های کتابخوان ویژه دانش‌آموزان در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلی‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، عصر امروز، یکم آبان‌ماه در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، اظهار کرد: زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتاب‌خوانی است و باید از سنین کودکی و نوجوانی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تربیت نسلی کتابخوان در دستور کار کتابخانه‌های عمومی استان است، تصریح کرد: مطالعه دانش‌آموزان اکثراً به کتاب‌های درسی و کمک درسی معطوف شده که این اداره کل با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی تلاش می‌کند آنان را به سمت مطالعه کتاب‌های غیردرسی سوق دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: بدون شک نقش مدارس و فرهنگیان در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین نسل آینده‌ساز کشور مهم و حائز اهمیت است که در همین راستا تعامل و ارتباط بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی استان تقویت می‌شود.

رضاقلی‌زاده افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از آمادگی لازم برای بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری نشست‌های کتابخوان ویژه دانش‌آموزان و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی برخوردار است.

احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز از آمادگی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان برای توسعه همکاری‌ها بین ادارات کل آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و اظهار کرد: بدون شک شروع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مدارس حائز اهمیت است و آموزش و پرورش استان نیز سالانه با برگزاری برنامه‌های مختلف کتابخوانی به دنبال تحقق این هدف متعالی است.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه مشارکتی فرهنگیان استان در اردبیل، گفت: خواستار همکاری و مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در پیشبرد برنامه‌های این کتابخانه هستیم و ایجاد قرائت خانه اردبیل در دستور کار آموزش و پرورش استان است.

انتهای پیام
captcha