جزئیاتی از پنجمین جلسه دادگاه 9 متهم بانکی
کد خبر: 3851811
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴

جزئیاتی از پنجمین جلسه دادگاه 9 متهم بانکی

پنجمین جلسه دادگاه بررسی پرونده ۹ متهم بانکی در حالی برگزار شد که در این جلسه موضوع بدهی شرکت امرالد به بانک پارسیان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایکنا، اسماعیل احدی درباره اتهام خود در این پرونده اعلام کرد: مدیریت شرکت امرالد بر عهده اینجانب نبوده و مالکیت شرکت امرالد بعد از اتمام کارها به بانک پارسیان انتقال یافته است. اینجانب پیگیری کارهای اداری شرکت را انجام می‌دادم و دستورات پارسیس کیش را بطور مستقیم به آقای سعادتی ارسال می‌کردم و طبق دستورات عمل کرده‌ام. اینجانب، علی دیواندری را قبل از تشکیل این پرونده نمی‌شناختم و با ایشان ارتباطی نداشتم.
وی با اشاره به نواقص و ایراداتی که در کیفرخواست وجود دارد، گفت: براساس آنچه در کیفرخواست عنوان شده ساختار تراستی بانک ملت دقیقا بر ساختار ایجاد شده در بانک پارسیان تطبیق داده شده است که این درست نیست. شرکت امرالد شرکت تراستی بانک پارسیان نبوده بلکه یک شرکت خصوصی بوده که خدمات کارگزاری را ارائه می‌داده و صرفا امانت‌دار بوده است و براساس دستور مدیرعامل شرکت پارسیس کیش پرداخت‌ها انجام شده است و در نهایت وجوه امانی در اختیار اینجانب تسویه شده است.
احدی ادامه داد: اینجاب تمام امور را به اطلاع شرکت پارسیس کیش رسانده‌ام و هیچ‌گونه تخلفی به اینجانب اعلام نشده است. هر چه هم بوده در نهایت شرکت امرالد تمام وجوه امانی را پس داده است و در نهایت شرکت امرالد با شرکت پارسیس کیش در بانک پارسیان تسویه کرده و شرکت به خود بانک پارسیان انتقال داده شده است.
وی افزود: شرکت امرالد که طرف قرارداد شرکت پارسیس کیش در بانک پارسیان بوده وظیفه‌اش در جابجایی وجوه در دوره تحریم‌ها را انجام داده است. این شرکت در خارج از کشور حساب نداشته و به صورت امانی از حساب آقای فلاحتیان استفاده نموده که در نهایت تمامی وجوه تسویه شده است و اکنون بانک پارسیان ادعایی نسبت به وجوه ندارد و در ادامه مالکیت شرکت امرالد نیز به بانک پارسیان منتقل شده است.
احدی یادآور شد: وجوهی که در حساب‌های امانی فلاحتیان نگهداری شده است با دستور مدیرعامل شرکت پارسیس کیش برای مصارف بانک و حوا‌لجات آن پرداخت شده و ادعایی نسبت به آن وجوه در بانک پارسیان وجود ندارد.
این اظهارات احدی در شرایطی بیان شد که نماینده بانک پارسیان نیز تسویه وجوه امانی با بانک را پذیرفت. علی عربی مدیرعامل شرکت پارسیس کیش در جلسه دادگاه اعلام کرد که تنها مطالبه‌ای که از فلاحتیان در بانک پارسیان وجود دارد، تتمه سود باقی‌مانده از تسهیلات به میزان ۶ میلیون دلار است که بدهکار املاکی را معرفی کرده و در حال کارشناسی است تا تهاتر شود.

انتهای پیام
captcha