کتاب «القراءة الراشدة لنهج‌البلاغة» نقد شد
کد خبر: 3851446
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
از سوی مؤسسه آیت‌الله سبحانی؛

کتاب «القراءة الراشدة لنهج‌البلاغة» نقد شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ اخیراً در یکی از کشورهای امیرنشین حوزه خلیج فارس کتابی به نام «القراءة الراشدة لنهج البلاغه» با هدف نقد معتقدات شیعه منتشر با ترجمه فارسی به اسم «جعفر سبحانی» در بین زائران ایرانی توزیع شده است که با توجه به محتوای نادرست این اثر، مؤسسه تحت اشراف آیت‌الله سبحانی به نقد این اثر پرداخته است.

کتاب «القراءة الراشدة لـنهج البلاغة» نقد می‌شود به گزارش ایکنا، کتاب شریف نهج‌البلاغه که به همت مرحوم شریف رضی (359-406ق) جمع‌آوری شده، حاوی خطبه‌ها و جملات گوهربار مولی امیرمؤمنان(ع) است که علما در گذشته و حال، در حفظ این کتاب ارزشمند همت گماشته‌اند.
 
اخیراً در یکی از کشورهای امیرنشین حوزه خلیج فارس کتابی به نام «القراءة الراشدة لنهج‌البلاغه» منتشر شده است و هدف از نگارش آن نقد معتقدات شیعه از طریق سخنان امیرمؤمنان(ع) در کتاب نهج‌البلاغه است، گذشته بر این عقاید موروثی از ابن‌تیمیه و محمد بن عبدالوهاب در این کتاب به چشم می‌خورد.
 
متأسفانه این کتاب سال گذشته در نمایشگاه تهران در معرض فروش قرار گرفته و این جای تأسف است که این نوع کتاب‌ها در عاصمه شیعه به فروش می‌رسد.
 
مؤسسه «مبرة الآل و الاصحاب» ناشر این کتاب به زبان عربی است، ولی ناشر دیگری ترجمه فارسی آن را به نام «جعفر سبحانی» منتشر کرده است که در عربستان سعودی «تحت عنوان نهج‌البلاغه را دوباره بخوانیم، ترجمه جعفر سبحانی» بین زائران ایرانی پخش شده است و این حاکی از آن است که سرمایه آقایان جز تهمت و دروغ چیزی نیست!
 
از این جهت مؤسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) تحت اشراف آیت‌الله العظمی سبحانی به نقد این کتاب پرداخته است که در 208 صفحه رقعی منتشر می‌شود.
انتهای پیام
captcha