حضور یزد در بزرگترین رویداد کتاب دنیا
کد خبر: 3850938
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

حضور یزد در بزرگترین رویداد کتاب دنیا

گروه اجتماعی ــ شهردار شهر یزد گفت: غرفه جمهوری اسلامی ایران امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان با رنگ و بوی شهر جهانی یزد «پایتخت کتاب ایران» آراسته شد.

حضور یزد در بزرگترین رویداد کتاب دنیابه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی شهرداری یزد، جمال الدین عزیزی، شهردار یزد اظهار کرد: غرفه جمهوری اسلامی ایران امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان با رنگ و بوی شهر جهانی یزد پایتخت کتاب ایران آراسته شده است .

وی ادامه داد: این نمایشگاه بزرگترین رویداد مربوط به کتاب در دنیا تلقی می‌شود و قدمت برگزاری آن به سال ۱۹۴۹ میلادی باز می‌گردد.

شهردار یزد با بیان اینکه علاوه بر نما و طرح کلی غرفه جمهوری اسلامی ایران که با بادگیرها و معماری یزد طراحی و ساخته شده است، افزود: روز پنجشنبه 25 مهرماه نیز به عنوان روز یزد «پایتخت کتاب ایران» تعیین شد و در این روز علاوه بر اجرای رونمایی و معرفی تعدادی از کتاب‌هایی که درباره یزد به زبان‌های آلمانی، مجاری و انگلیسی به رشته تحریر در آمده، درباره این شهرِ میراث جهانی سخنرانی و گفتگو شد.

رونمایی دو کتاب به زبان آلمانی

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه مذاکراتی با ناشران داخلی و بین المللی در مورد ترجمه برخی کتاب‌هایی که در مورد یزد نگارش شده، انجام شده است اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد ترجمه کتاب‌های فاخر درباره موضوع یزد باشیم.

عزیزی همچنین از رونمایی دو کتاب به زبان آلمانی در این غرفه خبر داد و گفت: یکی از این کتاب‌ها ترجمه کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» شامل مجموعه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مورد زندگی سیاسی و مبارزاتی امامان شیعه (ع) است.

شهردار شهر جهانی یزد اضافه کرد: در این مراسم ترجمه آلمانی کتاب «اسلام جزئی از آلمان است» نیز با حضور سرکنسول ایران در فرانکفورت و همچنین مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

معرفی یزد در سال ۲۰۲۰ به عنوان پایتخت کتاب جهان

وی ادامه داد: مقدمات و مذاکرات لازم برای اینکه یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی شود نیز انجام شده که امیدواریم با همکاری همه دست اندرکاران به وی‍ژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد، بتوانیم یزد را در سال ۲۰۲۰ به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی کنیم.

همه ساله غرفه ایران توسط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران وابسته به وزارت ارشاد اسلامی در فرانکفورت برپا می‌شود که امسال شهرداری یزد نیز با تصویب شورای اسلامی شهر یزد در برگزاری و برپایی آن مشارکت دارد.

هفتاد و یکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از روز چهارشنبه 24 لغایت یکشنبه 28 مهرماه در کشور آلمان در حال برگزاریست.

انتهای پیام
captcha