همایش بین‌المللی اربعین، توطئه تفرقه‌افکن دشمن را خنثی می‌کند
کد خبر: 3850761
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

همایش بین‌المللی اربعین، توطئه تفرقه‌افکن دشمن را خنثی می‌کند

گروه سیاسی ــ امام جمعه خوی گفت: خنثی‌سازی توطئه تفرقه افکنان دشمنان از آثار و برکات همایش میلیونی و بین‌المللی اربعین حسینی است.

همایش بین‌المللی اربعین توطئه تفرقه‌افکن دشمن را خنثی می‌کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضی شکوری، امام جمعه خوی، ضمن تسلیت اربعین شهادت امام حسین(ع) با اشاره به همایش بین‌المللی اربعین که از اقصی نقاط کشورهای جهان حضور پیدا می‌کنند اظهار کرد: این همایش بین‌المللی و بی‌نظیر همه جهانیان را مبهوط ساخته است.
وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات این همایش افزود: خنثی شدن توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان، انعکاس جهانی فضایل و فرهنگ اهل بیت(ع)، بوجود آمدن انقلاب روحی در نوع زائران، تحکیم وحدت میان دو ملت کشورهای ایران و عراق، گرایش روز افزون آزادی‌خواهان از جمله آثار این پیاده‌روی عظیم است.
وی در ادامه خطبه‌های این هفته بااشاره به آثار ستمگری از دیدگاه امام رضا (ع) گفت: آن بزرگوار می‌فرماید خداوندا ظلم کردن بندگانت در سرزمین‌های تو پابرجا گشته است به طوریکه عدالت را رانده و راه‌ها را بریده، حق را نابود ساخته و راستی را از بین برده، نیک رفتاری را پنهان ساخته و بدی را آشکار ساخته و تقوا را مورد غفلت قرار داده است.
خطیب در ادامه گفت: این آثار زیانبار ظلم و ستم بندگان نسبت به یکدیگر از زبان امام علی بن موسی الرضا(ع) مربوط به دوران آن بزرگوار بوده که این‌همه گستردگی و تنوع نداشت لذا اکنون که قتل و غارت و بیدادگری بصورت روزه و سازمان‌یافته علیه ملل مظلوم بویژه بر مسلمانان روا داشته می‌شود چه باید گفت.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به آثار و برکات مدارا کردن با مردم از نظر اهل بیت(ع) بیان کرد: مدارا کردن با مردم برکت، رمز موفقیت و همراه ایمان است.
شبهه‌افکنی معاندین علیه قصاص اسلامی ناشی از جهل است
حجت‌الاسلام شکوری در ادامه با اشاره به یاوه‌گویی‌های معاندین در فضای مجازی علیه قصاص اسلامی، افزود: از بین بردن و حذف کردن افراد مزاحم و خطرناک گاهی بهترین وسیله برای رشد و تکامل اجتماع بوده و حتی این امر بصورت یک امر اصلی درآمده بطوریکه برای سالم ماندن تمام بدن عضوی که فاسد است از بین می‌برند و این امر در تمامی پدیده‌های جهان جاری است.
وی تاکید کرد: قصاص هیچگونه ارتباطی با انتقام‌جویی ندارد زیرا انتقام‌جویی فرونشاندن آتش غضب به خاطر یک مسأله شخصی است در حالی‌که قصاص به منظور پیشگیری از تکرار ظلم و ستم بر اجتماع است و هدف آن عدالت‌خواهی و حمایت از سایر افراد بی‌گناه جامعه می‌باشد.
این مقام مسئول افزود: حکم قصاص برای حفظ حیات عمومی اجتماع و پیشگیری از تکرار قتل و جنایت است مسلما زندان نمی تواند اثر قابل توجهی در این زمینه داشته باشد به همین دلیل در کشورهایی که اعدام لغو شده در مدت کوتاهی آمار قتل و جنایت فزونی گرفته بخصوص اگر حکم زندانی افراد در معرض بخشودگی و آزادی باشد که در این صورت جنایتکاران با فکری آسوده تر و خیالی راحت تر دست به جنایت می زنند.

انتهای پیام
captcha