بهمن‌ماه؛ زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در لرستان
کد خبر: 3850663
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷

بهمن‌ماه؛ زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان، از برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در بهمن‌ماه سال‌جاری در استان خبر داد.

بهمن‌ماه؛ زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در لرستانمنصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم در بهمن‌ماه سال‌جاری، هم‌زمان با سراسر کشور، در استان لرستان خبرداد.

وی افزود: این دوره از آزمون با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

احمدی با اشاره به این‌که هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم در چهار گروه امتحانی و 15 رشته برگزار می‌شود، اظهارکرد: در این دوره گروه  ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم در دو رشته تفسیر سوره بقره و ترجمه و درک معانی سوره مبارکه بقره، گروه معارف اهل‌بیت(ع) در دو رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع) برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، ادامه داد: همچنین گروه حفظ قرآن کریم در 9 رشته حفظ جزء30، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ 5 جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 15 جزء اول، حفظ 20 جزء اول، حفظ 25 جزء اول و حفظ کل، و گروه آموزش‌های الکترونیکی در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع)1و2 و روخوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: رشته‌های گروه آموزش‌های الکترونیکی شامل سبک زندگی و سیره معصومین(ع) یک و دو با همکاری سامانه مجازی نورالمجتبی و روخوانی قرآن‌کریم با همکاری سامانه مجازی حامیم برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به زمانبندی برگزاری آزمون، عنوان کرد: آزمون رشته‌های الکترونیکی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 25 و 26 دی‌ماه و آزمون رشته‌های کتبی روز پنج‌شنبه سوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در رابطه با منابع آزمون، تصریح کرد: به جز رشته تفسیر سوره بقره که منبع آن تفسیر نمونه است، در تمام رشته‌های آزمون که به‌صورت کتبی برگزار می‌شود، متون و ترجمه‌های متداول قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه قابل استفاده است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در آزمون روز دوازدهم آبان ماه در سایت quranedu.ir آغاز شده و تا دوازدهم آذرماه ادامه دارد و مهلت ثبت‌نام و مشاهده دوره اموزشی برای رشته‌های الکترونیکی تا پانزدهم دی‌ماه خواهد بود و نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل 70 امتیاز و نمره قبولی در آزمون الکترونیکی کسب حداقل 80 امتیاز است.

انتهای پیام
captcha