اعضای ستاد «صبر» خرم‎آباد انتخاب شدند
کد خبر: 3849627
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

اعضای ستاد «صبر» خرم‎آباد انتخاب شدند

گروه اجتماعی ــ اعضای کارگروه صلح و سازش (ستاد صبر) خرم‎آباد با مشارکت هشت نفر از روحانیون و متنفذین محلی انتخاب و ابلاغ رسمی با امضای معاون فرهنگی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف لرستان به آن‌ها اعطا شد.

اعضای ستاد «صبر» خرم‎آباد انتخاب شدندبه گزارش ایکنا از لرستان، کارگروه اعضای صلح و سازش پرونده‌های مهم در شهرستان خرم‌آباد، امروز، بیست‌ویکم مهرماه با حضور روحانیون و متنفذین محلی در محل دفتر رئیس شوراهای حل اختلاف استان لرستان برگزار شد.

در این جلسه، یارالله کاکولوند، رئیس شوراهای حل اختلاف استان لرستان، گفت: تشکیل این ستاد که نتیجه تعاملات و تلاش‌های خوب شوراهای حل اختلاف و معاونت فرهنگی استان است، در تحقق بخشیدن به منویات ریاست محترم قوه قضاییه، قطعاً از نقطه عطف خوبی برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که برای این هیئت در مجتمع حل اختلاف شهید مطهری خرم‌آباد مکانی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: پرونده‌های قتل و مهم  پس‌از طی مراحل ثبت به آن‌ها ارائه می‌شود تا در باب صلح و سازش و حل فصل دعوی تلاش شده و پرونده ختم به خیر شود.

کاکولوند، افزود: در شهرستان‌ها نیز هیئت‌های سازش با ارائه نظر شوراهای حل اختلاف و معاونت فرهنگی تشکیل شده‌اند و چند پرونده برای سازش در دستور کار دارند.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام علی سبزواری، معاون فرهنگی دادگستری کل لرستان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که می‌فرماید: «در عفو و گذشت لذتی است که در انتقام نیست»، اظهار کرد: باتوجه به حمایت‌های رئیس‌کل دادگستری استان و استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و متنفذین محلی و با عنایت به استیذان پرونده‌های قصاص از اولویت‌های دستگاه قضا ایجاد صلح و سازش برای حل اختلاف پرونده‌های قتل است و در ستاد استانی صبر نیز به‌طور جدی پیگیر اصلاح ذات‌البین میان اصحاب دعوا هستیم و از هیچ فرصتی برای صلح و سازش کنار نخواهیم نشست.

وی ادامه داد: باتوجه به پیشینه سازش در میان مردم لرستان، امیدواریم در این زمینه بتوانیم قدم‌های سودمندی در راستای رفع اختلافات برداریم.

بنابراین گزراش، در این جلسه ۸ نفر از روحانیون و متنفذین محلی برای تشکیل این کارگروه دعوت و به آن‌ها به‌عنوان عضو ستاد صبر مرکز استان و هیئت صلح و سازش شهرستان خرم‌آباد، ابلاغ رسمی با امضای معاون فرهنگی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان، اهداء شد.

انتهای پیام
captcha