اجتماع میلیونی اربعین نشانگر قدرت اسلام است
کد خبر: 3849471
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

اجتماع میلیونی اربعین نشانگر قدرت اسلام است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه سرعین گفت: اجتماع عظیم و میلیونی اربعین حسینی از نظر سیاسی قدرت و عظمت اسلام را به جهانیان نشان می‌دهد.

اجتماع میلیونی اربعین حسینی نشانگر قدرت و عظمت اسلام به جهانیان استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود اصغری، امام جمعه سرعین، صبح امروز، ۲۱ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حضور میلیون‌ها زائر در بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی جهان با پای پیاده و با هدف زیارت حرم اباعبدالله‌الحسین(ع) نشئت گرفته از عشق و ارادت جهانیان به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

وی با بیان اینکه اقامه عزای حسینی در اربعین سال به سال باشکوه‌تر و با عظمت‌تر برگزار می‌شود، گفت: نهضت امام حسین(ع) برای خداوند بود و این نهضت بزرگ برای همیشه در جهان ماندگار و جاودان خواهد ماند.

امام جمعه سرعین افزود: امروز شرکت در چنین رویداد‌هایی عزت و عظمت اسلام را در برابر دنیای کفر به نمایش می‌گذارد و دشمنان را متوجه اتحاد، انسجام  و مودت مسلمانان جهان می‌کند.

وی ادامه داد: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی با زنده کردن نام و یاد حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در جهان و نمایش خیل عاشقان و دلدادگان حضرت موجب قوام اسلام می‌شود.

اصغری بیان کرد: در هیچ جای دنیا اجتماعی به این عظمت و بزرگی دیده نشده و این حرکت عظیم عبادی و سیاسی موجب هراس و نگرانی  دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سرعین با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) ثواب و اجر ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: زیارت اربعین به این شکلی که در چند سال اخیر در حال برگزاری است، پیام‌های مذهبی، سیاسی و اجتماعی بسیاری را با خود به همراه دارد.

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در مراسم اربعین بیان کرد: بیش از ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان اسلام در این مراسم حضور پیدا می‌کنند که این حضور میلیونی بهترین پیام را برای وهابیت و دشمنان اهل بیت(ع) دارد.

اصغری با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی از نظر سیاسی قدرت و عظمت اسلام را می‌رساند، گفت: اگر دشمن قصد داشته باشد علیه اسلام اقدامی کند با چنین جمعیتی روبه‌رو می‌شود که به همین دلیل این حرکت معنوی از قدرت سیاسی بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام
captcha