ارتباط مردم با مسجد، آسیب‌های اجتماعی را کم می‌کند
کد خبر: 3849382
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲

ارتباط مردم با مسجد، آسیب‌های اجتماعی را کم می‌کند

گروه فرهنگی ــ حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار کانون در مناطق مختلف شهری و روستاها به منظور انجام کارهای فرهنگی و هنری ایجاد شده‌اند، گفت: در صورتی که ارتباط مردم به ویژه جوانان با مسجد بیشتر شود، آسیب‌های اجتماعی کمتر شده و ضمن افزایش معنویت در جامعه، دل‌ها نیز به یکدیگر نزدیک‌تر خواهد شد.

ارتباط مردم با مسجد، آسیب‌های اجتماعی را کم می‌کند

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد کشور عصر امروز 20 مهرماه با استاندار خوزستان دیدار کرد.

وی در این دیدار با بیان اینکه هدف اصلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، انجام اقدامات اسلامی و دینی در کشور بوده و در این زمینه فعالیت های بسیار خوبی انجام داده است، اظهار کرد: امسال بیست و هفتمین سال تاسیس کانون های مساجد است و در این مدت بیش از ۲۵ هزار کانون در مناطق مختلف شهری و روستاها به منظور انجام کارهای فرهنگی و هنری ایجاد شده است.

ارزانی گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورایی با نام شورای سیاستگذاری کانون های مساجد استان ها تشکیل شده و امروز با حضور در استان خوزستان، احکام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به رئیس، نائب رئیس و اعضا تقدیم می کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه مسئولیت شورا در خوزستان بر عهده امام جمعه و نماینده ولی فقیه در خوزستان خواهد بود، اضافه کرد: نایب رئیس و دبیر شورا به ترتیب استاندار خوزستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند.

وی مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس بسیج مستضعفان را دیگر اعضای این شورا عنوان کرد و گفت: جلسات شورا به صورت سه ماهه و با هدف هماهنگی و انسجام بیشتر و ارائه فعالیت های فرهنگی بیشتر در مساجد انجام می شود. 

ارزانی افزود: در صورتی که ارتباط مردم به ویژه جوانان با مسجد بیشتر شود، آسیب های اجتماعی کمتر شده و ضمن افزایش معنویت در جامعه، دل ها نیز به یکدیگر نزدیک تر خواهد شد.

همچنین در این دیدار غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اظهار کرد: نوجوانان و جوانان مساجد با شور و حال خاص خود و با اجرای برنامه های فرهنگی می توانند کمک فراوانی به کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند و این مهم در سایه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد میسر می شود.

وی با تاکید بر اینکه استانداری خوزستان از هیچ تلاشی در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی و همکاری با کانون های مساجد فروگذار نخواهد کرد، افزود: دولت تدبیر و امید گام‌های بلندی در حوزه فرهنگ و هنر در سطح کشور برداشته و به این امر توجه ویژه دارد.

شریعتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را یکی از عوامل مهم در کاهش محرومیت فرهنگی و سالم سازی جامعه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر مساجد همانند یک نهاد مذهبی، تاثیر بسیار زیادی در فرایند تحول فرهنگی جامعه دارند. با بهره گیری کامل از ظرفیت مساجد، می توان نوجوانان و نوجوانان را به انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی تشویق و ترغیب کرد. 

انتهای پیام
captcha