استقبال جوانان از استراحتگاه‌های قرآنی اربعین در عراق
کد خبر: 3849300
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

استقبال جوانان از استراحتگاه‌های قرآنی اربعین در عراق

گروه بین‌الملل ــ طرح راه‌اندازی استراحتگاه‌های قرآنی در استان‌های مختلف عراق، که به مناسبت اربعین حسینی برپا شده، استقبال گسترده زائران به‌ ویژه جوانان را در پی داشته است.

استقبال جوانان از استراحت‌گاه‌های قرآنی اربعین در عراقبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «alkafeel.net»، این استراحتگاه‌های قرآنی به همت مؤسسات و مراکز قرآنی وابسته به آستان‌های مقدس عراق راه‌اندازی شده که با استقبال گسترده زائران به‌ ویژه جوانان مواجه شده است.

طرح تصحیح قرائت فاتحه، آموزش سوره‌های کوتاه قرآن و همچنین، آموزش برخی مسائل دینی و اعتقادی از جمله موضوعاتی است که در این استراحتگاه‌های قرآنی ارائه می‌شود.

همچنین، برپایی محافل قرآنی با حضور قراء برجسته عراق و کشورهای مختلف و تشویق به قرآن‌آموزی و درک مفاهیم قرآن از دیگر فعالیت‌های این مراکز است.

در همین راستا، مؤسسه قرآن آستان عباسی امسال و برای هفتمین سال متوالی، طرح آموزش قرائت صحیح قرآن ویژه زائران اربعین حسینی را آغاز کرده که با استقبال گسترده زوار مواجه شده است. زائران اربعین این اقدام را فرصت آموزشی ارزشمندی در راستای یادگیری قرائت سوره فاتحه، سوره‌های کوتاه قرآن و اذکار نماز به‌ صورت صحیح می‌دانند.

بیشترین قشرهای بهره ‌بردار از این طرح، جوانان و افراد بی‌سواد و کم‌سوادی هستند که توانایی ادامه تحصیل را نداشته‌اند. آنان طرح‌ مذکور را هدیه گرا‌نبهایی می‌دانند که مؤسسه قرآن آستان عباسی به آن‌ها اعطا کرده است.

در همین راستا، مرکز قرآنی «رسول اعظم(ص)» در عراق، یک محفل قرآنی در چارچوب پروژه استراحتگاه‌ قرآنی اربعین برگزار کرد که این محفل با حمایت دارالقرآن آستان علوی و با همکاری اتحادیه انجمن‌ها و تشکل‌های قرآنی عراق برگزار شد.

محمد جابری، مدیر مرکز قرآنی «رسول اعظم (ص)، در این باره گفت: این محفل در موکب «اشک رقیه(ع)» و با تلاوت دلنشین مرتضی عوض، از قراء جوان این مرکز آغاز شد و در ادامه مهدی صالح الجابری، قاری نونهال، به تلاوت قرآن پرداخت و مشتاق الشاوی، از مبلغان دینی شهرستان «المدینه» استان بصره، نیز سخنرانی کرد.

آخرین اخبار اربعین در عراق / از تمهیدات پلیس نجف تا رونق استراحت‌گاه‌های قرآنی

الجابری افزود: این محفل همچنین، شاهد حضور عبدالباسط السهلانی، رئیس انجمن قرآنیان بصره، نیز بود. وی در سخنانی از زحمات همه اعضای فعال این طرح تشکر کرد و این اقدام را خجسته و ارزشمند دانست.

از سوی دیگر، دارالقرآن آستان علوی، مقدمات طرح موسوم به استراحتگاه‌های قرآنی برای زائرین اربعین را در 4 استان‌ کربلا، صلاح‌الدین، بغداد و بابل به اتمام رساند. 

آخرین اخبار اربعین در عراق / از تمهیدات پلیس نجف تا رونق استراحت‌گاه‌های قرآنی

علاوه بر این، دارالقرآن آستان علوی، طرح تصحیح سوره فاتحه و سوره‌های کوتاه قرآن را از سال 1390 آغاز کرده و اکنون با همکاری مؤسسات قرآنی تا مراحل پیشرفته و فعالیت در سطح استان‌ها رسیده است.

از سوی دیگر، پلیس نجف با همکاری ادارات خدماتی و هیئت مواکب حسینی، اقدامات لازم را برای کاهش ترافیک در این استان آغاز کرده و تمامی امکانات انسانی و فنی خود را به منظور تأمین مسیر زائران پیاده و جلوگیری از ایجاد ترافیک به کار گرفته است.

آخرین اخبار اربعین در عراق / از رونق استراحت‌گاه‌های قرآنی تا تمهیدات پلیس نجف

انتهای پیام
captcha