اهدای نشان پاپ به بانوی مسلمان ایرانی + عکس
کد خبر: 3849139
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

اهدای نشان پاپ به بانوی مسلمان ایرانی + عکس

گروه بین‌الملل ــ نشان «خانواده» پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، طی مراسمی در مانیل به تندیس تقوی، بانوی خوشنویس ایرانی، با هدف تقدیر از تلاش‌های وی در عرصه گفت‌وگوی ادیان اهدا شد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ در مراسم خداحافظی محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین با سفیر واتیکان و دیگر دیپلمات‌های این دولت شهر که در محل سفارتخانه واتیکان در مانیل برگزار شد، نشان خانواده پاپ فرانسیس از سوی «مونسینیور گابریل گاجا»، سفیر واتیکان در فیلیپین به تندیس تقوی، همسر رایزن فرهنگی ایران در مانیل، معاون انجمن دوستی زنان ایران و فیلیپین و بانوی خوشنویس ایرانی به عنوان مادر هنرمند و فعال در عرصه گفت‌و‌گوی ادیان اهدا شد.

در این مراسم گابریل گاچا، سفیر واتیکان، ضمن آرزوی سلامتی برای رایزن فرهنگی کشورمان و خانواده وی از ایشان به خاطر حضور و فعالیت‌های رایزنی در موضوع گفت‌و‌گوی ادیان در فیلیپین که منجر به برگزاری چندین کارگاه و نشست مشترک اسلام و مسیحیت و ده‌ها نمایشگاه شد، قدردانی کرد.

وی همچنین تلاش‌های تندیس تقوی در برپایی نمایشگاه‌های هنری گفت‌و‌گوی ادیان را که در آن تابلوهای خوشنویسی این بانوی هنرمند ایرانی به نمایش درآمد، ستود و از وی به خاطر اهدای هشت تابلوی خوشنویسی سوره مریم به پاپ فرانسیس تشکر کرد.

گابریل گاچا خطاب به رایزن فرهنگی کشورمان اظهار کرد: فعالیت‌های خانواده شما در زمینه گفت‌وگوی ادیان در مانیل بسیار درخشان و صادقانه بود و این برنامه‌های فرهنگی توانست نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی و گفت‌و‌گوی ادیان باشد.

اهدای نشان پاپ به بانوی مسلمان ایرانی + عکسعکس یادگاری محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل همراه خانواده در سفارت واتیکان در مانیل

وی افزود: تابلوهای اهدایی شما به پاپ در سالن گفت‌وگوی ادیان واتیکان به یادگار خواهد ماند و ما همیشه به یاد شما هستیم.

در پایان مراسم پس از اهدای نشان خانواده پاپ، دفتر یادبود سفارت واتیکان در فیلیپین از سوی رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل و همسر ایشان، تندیس تقوی، امضا شد.

اهدای نشان پاپ به بانوی مسلمان ایرانی + عکستندیس تقوی، بانوی دریافت‌کننده نشان پاپ در حال امضای دفتر یادبود سفارت واتیکان در فیلیپین

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر فیاض
|
Philippines
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۱۴
0
0
دکتر تقوی، استاد معظم، بر هیچ کسی پوشیده نیست که شما بدون هیچ چشم داشتی چه زحماتی برای اعتلای هنر خوشنویسی ایران و گفتگوی ادیان از منظر خوشنویسی در فیلیپین انجام داده اید، باشد که خداوند بزرگ همواره یار و پشتیبان شما در تمامی عرصه زندگی باشد.
اعضای خوشنویسی شعبه مانیل
captcha