دانش‌آموزان مهارت‌های بهتر زیستن را فراگیرند
کد خبر: 3848681
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

دانش‌آموزان مهارت‌های بهتر زیستن را فراگیرند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی، گفت: دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی باید سعی کنند مهارت‌های بهتر زیستن و ارتباط مؤثر را در خود تقویت کرده و در راستای شکوفایی استعدادهای بی‌نظیری که خداوند در وجود آنان قرار داده، تلاش کنند.

دانش‌آموزان مهارت‌های بهتر زیستن را فراگیرندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، نفیسه نخعی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی، امروز 17 مهر، در نشست صمیمی با دانش‌آموزان مدارس دخترانه شهرستان سربیشه، گفت: دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی باید سعی کنند مهارت‌های بهتر زیستن و ارتباط موثر را در خود تقویت کرده و در راستای شکوفایی استعدادهای بی‌نظیری که خداوند در درون آنان قرار داده، تلاش کنند.

وی افزود: در کنار آموزش‌های علمی، فرهنگی و هنری، یادگیری مهارت‌های زندگی، شناخت از خود و اهداف زندگی برای برنامه‌ریزی و هدفمندی و یادگیری چگونگی مفید و اثربخش بودن، از ضروریات است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان بخش زیادی از وقت خود را در مدارس سپری می‌کنند، روشن است که این فضاها تأثیرات مهمی بر سلامت روانی دانش‌آموزان در آینده دارد.

نخعی از نوجوانی به عنوان یکی از مراحل مهم و برجسته رشد و تکامل اجتماعی و روانی افراد نام برد و یادآور شد: نقش آموزش و پرورش در ارائه آموزش و کسب مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان در ارتقای توانایی‌های روانی و اجتماعی نوجوانان برای پاسخگویی به نیازهای آتی آن‌ها در جامعه مهم و ضروری است تا در کنار کسب دانش، موضوع پرورش صحیح آن‌ها نیز جدی گرفته شود.

در این مراسم، مشکلات مدارس و خوابگاه‌های دخترانه شهرستان بررسی و از سوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قول مساعد برای رفع آن‌ها داده شد و در پایان مراسم نیز هدایایی در قالب بسته‌های فرهنگی و آموزشی به دانش‌آموزان اعطا شد.

انتهای پیام
captcha