کنفرانس بین‌المللی «صلح‌پژوهی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3848539
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲

کنفرانس بین‌المللی «صلح‌پژوهی» برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت گفت: کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی دهم اسفند ماه سال جاری در کیش برگزار خواهد شد.

کنفرانس بین‌المللی «صلح‌پژوهی» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، عابدین سیاحت اسفندیاری امروز 16 مهر در نشستی خبری گفت: دومین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی با حضور اندیشمندانی از کشورهای مختلف که پیش‌بینی می‌شود حدود 30 کشور باشند، برگزار می‌شود.
سیاحت اسفندیاری با بیان اینکه اولین کنفرانس صلح‌پژوهی از سوی این مرکز در سال ۹۵ برگزار شد، اظهار کرد: در این کنفرانس متفکرانی از 26 کشور از جمله آمریکا حضور داشتند و تمامی هزینه‌های آن بر دوش شرکت‌کنندگان بود و کنفرانس با رعایت استانداردهای بین‌المللی برگزار شده و می‌شود.
وی به سایر فعالیت‌های این مرکز اشاره و بیان کرد: برگزاری همایش اسلام و محیط زیست در سال ۹۶ با همکاری دانشگاه امام صادق(ع)از جمله فعالیت‌های صورت گرفته بود که گواهینامه حضور در این کنفرانس به صاحبان آثار از سوی دانشگاه امام صادق(ع) اعطا شد.
سیاحت اسفندیاری با بیان اینکه در سال ۹۶ کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش‌های دینی با همکاری جامعه المصطفی برگزار شد، تصریح کرد: این همایش در هفت زبان و با حضور 26  ملیت برپا شد.
رئیس مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی نخستین بار، اسفندماه سال ۹۷ در جزیره کیش برگزار شد بیان کرد: ما بنا داشتیم کنفرانس را در قم برگزار و دبیرخانه آن را هم در این شهر مقدس دایر کنیم، اما به پیشنهاد برخی از مسئولان کیش، این کار در همین جزیره صورت گرفت و دومین دوره نیز در کیش برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه دومین کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی دارای ۳۰ محور از جمله زنان و صلح، عقلانیت و صلح، محیط زیست و صلح، حقوق بشر و صلح و ... است، اضافه کرد:  این همایش در سه پنل به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی برگزار می‌شود و کاملاً علمی و تخصصی است و مانند برخی همایشات دیگر هدف ما شلوغ کردن سالن و ارائه آمار نیست.
شناسایی 150 مرکز علمی بین‌المللی
وی با بیان اینکه برای این کنفرانس هیچ تبلیغات فیزیکی نشده است، اظهار کرد: تبلیغات ما در کشورهای دیگر تنها از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد و در این راستا نزدیک به 150 مرکز علمی و پژوهشی در خارج از کشور شناسایی شده‌ و فراخوان مقاله برای آنان ارسال شده است.
سیاحت اسفندیاری اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس می‌توانند چکیده آثار خود را تا ۳۰ آبان‌ماه و اصل مقاله را تا ۳۰ دی‌ماه به نشانی اینترنتی http://icpcr.com/fa/ ارسال کنند و تاریخ ثبت نام رسمی نیز تا ۳۰ بهمن‌ماه است.
سیاحت همچنین از همکاری برخی دانشگاه‌ها از جمله یونسکو، جامعه المصطفی العالمیه،‌ جمعیت دفاع از حقوق زنان و ... در برپایی این همایش خبر داد و گفت: برخی رسانه‌ها نیز حمایت رسانه‌ای از همایش را عهده‌دار هستند.
وی با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت به صورت بین‌المللی انجام می‌شود، افزود: تلاش‌هایی برای ارائه محتوای این همایش و تبدیل به خروجی‌های کاربردی از طریق رایزنی با نهادهای دست اندرکار صورت گرفته است، اما به طور کلی صلح، فرایندی درازمدت و دشوار است.
وی همچنین از انتشار چهار نشریه پژوهشی از سوی مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت خبر داد و افزود: این نشریه‌ها شامل «مطالعات تطبیقی حقوق بشر» به  پنج زبان، «دین و دینداری» به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و آلمانی و نشریه صلح و عقلانیت و نشریه فلسفه نفس می‌شود.
رئیس مرکز بین‌المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت افزود: همچنین تاکنون ۱۵ کتاب توسط این مرکز به زبان‌های فارسی و آذری منتشر شده است.
سیاحت اسفندیاری تصریح کرد: دوره‌های آموزش زبان به ویژه آموزش زبان فارسی در جزیره کیش از سوی  این مرکز در حال انجام است، ضمن اینکه دوره تربیت مشاور نیز از جمله کارهایی است که سال گذشته برگزار شد و افرادی از کشورهای آذربایجان و ترکیه در این دوره شرکت کردند.
انتهای پیام
captcha