دوره تربیت مربی مهدویت در یزد آغاز شد
کد خبر: 3847022
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

دوره تربیت مربی مهدویت در یزد آغاز شد

گروه معارف- دوره تربیت مربی مهدویت ویژه مربیان مهد و پیش‌دبستانی به همت موسسه قرآنی نورالسماء یزد و همکاری مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در جوار آستان امامزاده سید جعفر محمد(ع) آغاز شد.

دوره تربیت مربی مهدویت در یزد آغاز شدبه گزارش ایکنا از یزد، دوره تربیت مربی مهدویت ویژه مربیان مهد و پیش‌دبستانی به همت موسسه قرآنی نورالسماء یزد و همکاری مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم صبح امروز، 11 مهرماه با حضور فاطمه دانش، مدیرکل اموربانوان استانداری، بهجت کارشناس امور قرآنی اداره کل آموزش و پرورش یزد، مصطفی گرجی، مسئول کانون مساجد استان، محمدرضا یوسفیان، مسئول واحد کودک و نوجوان بنیاد تخصصی مهدویت قم و سیدحسن مهدوی، از مدرسین این دوره در جوار آستان امامزاده سید جعفر محمد(ع) آغاز شد.

بی‌بی‌شمسی حسینی، مدیر مسئول موسسه نورالسماء یزد در حاشیه این دوره به ایکنا گفت: موسسه قرآنی نورالسماء یزد اولین مؤسسه‌ای است که طرح مهدویت را در استان یزد اجرا می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه دوره تربیت مربی مهدویت در مهدها و پیش‌دبستانی‌ها نیاز مربیان ما بوده‌ است افزود: این دوره به مدت یک ماه چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها با حضور ۷۰ مربی مهد و توسط اساتید کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود و پایان دوره گواهی‌نامه کشوری به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از این دوره شناخت امام زمان(عج) و آماده‌سازی نونهالان برای درک مسئله امید و ظهور است و پس از پایان طرح مربیان در مراکز پیش‌دبستانی و مدارس محتوای دینی ارائه شده را بر روی خردسالان و کودکان اجرا می‌کنند.

حسینی بیان‌ کرد: دوره در ۶کارگاه با موضوعات تربیتی، اخلاقی، هیجان و نشاط، قصه‌نویسی و قصه‌گویی، کلاسداری و کارگاه رسانه و انیمیشن برگزار می‌شود که در کارگاه تربیتی مباحث روانشناسی رشد، کنترل تاهنجاری‌ها و مهارت پاسخگویی مطرح خواهد شد و پس از آن در کارگاه خلاقیت به شرکت‌کنندگان در خصوص نقاشی خلاق، کار با کاغذ، اوریگامی، کار با بادکنک را خواهیم داشت.

مدیر مسئول موسسه نورالسماء یزد بیان کرد: انواع مسابقات و آموزش اجرای شاد و پر محتوا را در کارگاه هیجان و نشاط خواهیم داشت و همچنین به اصول و مبانی و شخصیت شناسی نیز در کارگاه قصه‌گویی پرداخته‌ خواهد شد.

وی ادامه داد: کارگاه کلاس‌داری به روش‌های انتقال مفاهیم مهدوی و آموزش لوحه‌ها پرداخته و در پایان آسیب‌های تربیتی، نقد انیمیشن و مدیریت رسانه در کارگاه رسانه بحث خواهد شد.

حسینی با اشاره به امتیازات دوره بیان کرد: به شرکت‌کنندگان گواهی مربیگری اعطا و پس از آن در طول سال پشتیبانی علمی و محتوایی خواهند شد و به افراد واجد شرایط مجوز تاسیس مهد و پیش‌دبستانی اعطا و از نفرات برتر دوره در شعب مهد و پیش‌دبستانی بهره‌خواهیم برد.

انتهای پیام
captcha