محیط خانواده ریشه اصلی كم توجهی کودکان به نماز است
کد خبر: 3846910
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

محیط خانواده ریشه اصلی كم توجهی کودکان به نماز است

گروه اجتماعی ـ استاد حوزه خانواده با بیان اینکه جلوه‌های رفتاری والدين و نقش الگويی آنان در ترغيب فرزندان به نماز و مسجد از والاترين احساسات مذهبی است، اظهار کرد: كم توجهی فرزندان به نماز از خانواده‌ها آغاز می‌شود.

جلوه‌های رفتاری والدين در ترغيب فرزندان به نماز و مسجد بسیار تاثیرگذار استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمد کاظمی، از اساتید مرکز تخصصی نماز قم در بیرجند، شب گذشته 10 مهر، در کارگاه آموزشی تبیين نقش مادران در تربيت دينی فرزندان که به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی و ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، به نقش نماز در كاهش آسيب‌های اجتماعی و جايگاه عظيم آن در دين مقدس اسلام اشاره کرد و گفت: كم توجهي فرزندان به نماز از خانواده‌ها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: اگر خانواده در تربيت فرزند كوتاهي كند، آن‌ها را از نماز دور كرده و زمينه برای آسيب‌های اجتماعی فراهم مي‌شود.

این استاد حوزه خانواده بیان کرد: ريشه بسياری از بيماری‌های روحی و روانی در پرتو تربيت و پرورش صحيح ديني و عشق فرزندان به نماز برطرف می‌شود.

کاظمی اظهار کرد: مادران با تقويت روحيه اقامه نماز و حضور در مسجد می‌توانند فرزندان خود را در مقابل هجمه‌های دشمن بيمه كنند.

وی افزود: اهميت حضور والدين به همراه فرزندان در مساجد از اين لحاظ حائز اهميت است كه اين رفتار والدين باعث می‌شود فرزندان با چنين محيط‌هايی انس و الفت بگيرند چراکه كودكان و نوجوانان از طريق خانه به نماز و مسجد وارد مي‌شوند و نقش مادران بسیار مؤثر است.

این استاد حوزه خانواده گفت: جلوه‌های رفتاری والدين و نقش الگويی آنان در ترغيب فرزندان به نماز و مسجد از والاترين احساسات مذهبي است.

کاظمی یادآور شد: بايد زيباترين و خوشايندترين اوقات كودكان در خانواده زمانی باشد كه بزرگترها به خصوص مادران آماده اقامه نماز می‌شوند که این امر الگوی مؤثری را برای تربيت درست فرزندان فراهم می‌آورد.

 

انتهای پیام
captcha