فراهم‌سازی فضای گسترش فرهنگ و هنر دینی و عاشورایی در اردبیل
کد خبر: 3843568
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

فراهم‌سازی فضای گسترش فرهنگ و هنر دینی و عاشورایی در اردبیل

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: یکی از وظایف ارگان‌هایی مثل حوزه هنری فراهم آوردن امکان و فضای لازم برای گسترش فرهنگ و هنر دینی و عاشورایی بوده و در این زمینه تلاش می‌کنیم.

فراهم‌سازی فضای گسترش فرهنگ و هنر دینی و عاشورایی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، صبح امروز، ۳۰ شهریورماه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌هایی که زمینه‌ساز ارتقای دانش و آموزه‌های هنری شرکت‌کنندگان شود مورد حمایت است.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی طراحی پوستر سوگواره هنر عاشورایی گفت: یکی از وظایف ارگان‌هایی مثل حوزه هنری فراهم آوردن امکان و فضای لازم برای گسترش فرهنگ و هنر دینی و عاشورایی می‌باشد.
رجبی بیان کرد: هنر عاشورایی، هنر زندگی است و به زمان و مکان محدود نیست، کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا در تمامی شئون انسانی و به‌تبع آن هنر عاشورایی جایگاه دارد.
رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: در آثار نقاشی، تصویرگری، گرافیک و سایر هنرها، معیار‌هایی مثل طراحی، رنگ، فرم، ترکیب‌بندی، نور و سایه و ... ملاک‌های بررسی هستند، اما ملاک‌های ارزشیابی در وجه باطنی و محتوایی یک اثر هنری عاشورایی از نوع فراحسی است.
وی افزود: درک موضوع، نحوه پرداخت به موضوع، جهت و میزان اثر‌بخشی، جاودانگی، عمق معرفت و ... می‌تواند معیار‌هایی برای بررسی محتوایی یک اثر هنری باشد؛ عاشورا بزرگترین و مهمترین ویژگی فرهنگ ما بوده و به‌عنوان یک فرهنگ اثرگذار و هدایتگر و حیات‌بخش در تار و پود زندگی ما تنیده شده است.
رجبی در مورد برگزاری سوگواره هنر عاشورایی تصریح کرد: سوگواره هنر عاشورایی از جمله رویداد‌های تأثیرگذار در حیطه هنر عاشورایی است که در چهار بخش نقاشی، تصویرسازی، پوستر و عکس در سطح ملی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha