تحقق اقتصاد فرهنگ مورد توجه دولت است
کد خبر: 3843241
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تحقق اقتصاد فرهنگ مورد توجه دولت است

گروه فرهنگی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جهت تحقق اقتصاد فرهنگ باید خود دولتمردان به این مهم باور داشته باشند و در دولت فعلی دید اقتصادی به هنر و فرهنگ مورد توجه قرار گرفته است

تحقق اقتصاد فرهنگ مورد توجه دولت استبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته، ۲۷ شهریورماه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اردبیل در نگارخانه خطایی با تاکید به اهمیت اقتصاد فرهنگ اظهار کرد: فرهنگ و هنر حوزه اقتصادی با ارزش افزوده خوب و بالا است و با این نگاه صنایع خلاق در کشور‌های توسعه یافته به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر ارشاد گفت: در فاز نخست جهت تحقق اقتصاد فرهنگ باید خود دولتمردان به این مهم باور داشته باشند و در دولت فعلی دید اقتصادی به هنر و فرهنگ مورد توجه قرار گرفته است.

صالحی با بیان اینکه کمک به هنرمند امری پایدار نیست و نمی‌تواند مبنایی برای کشش فرد به این حوزه باشد گفت: در مقابل ضروری است کمک‌های پایداری شکل بگیرد که نمونه آن در صندوق اعتباری هنر دیده می‌شود.

وی به ضرورت تعریف فضا‌های سیّار هنری اشاره کرد و گفت: اینکه هنرمندی در فضا‌های در دسترس به سادگی قادر به عرضه هنر خود باشد، مقبول و پسندیده است و از داشته‌های فرهنگی باید استفاده بهینه کرد و تا حد امکان میراث فرهنگی و هنری را مورد توجه قرار داد.

وزیرارشاد به ضرورت توجه به جذابیت‌های عینی و معاصر اشاره کرد و گفت: ادبیات، محصولات فرهنگی و تولیدات هنری باید مورد توجه قرار گرفته و محوری برای تبیین هویت یک منطقه و حتی کشور باشد.

صالحی اظهار کرد: فرهنگ و هنر می‌تواند علاوه بر تاثیرات عمیق روانی فرصتی برای تبیین هویت مناطق باشد و به دلیل قابلیت آن تعریف دستاورد‌های اقتصادی برای فرهنگ و هنر اهمیت ویژه دارد.

انتهای پیام

captcha