مساجد؛ مأمن مبارزه با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3837628
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

مساجد؛ مأمن مبارزه با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد استان اردبیل گفت: مسجد مأمن مبارزه با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است و مهمترین اولویت آن می‌تواند ترویج تربیت اسلامی و آگاهی‌بخشی در زمینه توطئه‌های آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان باشد.

مساجد؛ مأمن مبارزه با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعیبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امروز، چهارم شهریورماه در اختتامیه اردوی فرهنگی تربیتی فعالان کانون‌های مساجد شهرستان اردبیل در اردوگاه مقدس اردبیلی سرعین گفت: کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی کانون‌های مساجد در سال‌های اخیر نشان از توجه برنامه ریزی کلان این نهاد به مسئله اوقات فراغت در مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان قابل تقدیر است، بیان کرد: مسجد بهترین محل برای تربیت نسل معنوی و با اخلاق حسنه است.

وی ادامه داد: افزایش غنای فکری نوجوانان و جوانان در مساجد روح معنوی آن‌ها را نیز آموزش خواهد داد و تربیت اسلامی مبتنی بر اعتقاد و عقیده همراه خواهد بود که این مهمترین اولویت آموزشی کانون‌های مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: شعار «اخلاق، نشاط و معنویت» نیز مبتنی بر این موضوع است که مسجد هم اخلاق اسلامی را در این نسل شکوفا می‌کند و هم موجب نشاط اجتماعی نوجوانان و جوانان می‌شود و در اوج قله تربیت نسبت به گرایش معنوی افراد نیز برنامه‌ریزی دارد.

اسحاقی تأکید کرد: تربیت صحیح هم اخلاق را نیکو می‌کند هم موجب افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود و هم معارف معنوی را در جامعه گسترش می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: مسجد مامن مبارزه با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است و مهمترین اولویت آن می‌تواند ترویج تربیت اسلامی و آگاهی بخشی در زمینه توطئه‌های آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان باشد.

اسحاقی یادآور شد: جامعه اسلامی ما دارای مفاهیم و آموزه‌های بسیار ارزشمندی است که باید این مفاهیم برگرفته از مولفه‌های دینی به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.

استفاده از مساجد به عنوان پایگاه تربیتی فرزندان

نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: اصلی‌ترین مخاطبان کانون‌های مساجد کودکان، نوجوانان و جوانان هستند که باید برنامه‌ها و فعالیت‌های مشوق هر رده سنی برای آن‌ها در کانون‌ها تعریف شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: والدین از مساجد به عنوان پایگاه تربیتی فرزندان استفاده کنند و این ظرفیت عظیم می‌تواند در تربیت دینی فرزندان نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: ۵۴۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که از این تعداد ۶۰ درصد در مناطق روستایی، محروم و دور افتاده و ۴۰ درصد در مناطق شهری قرار دارند.

سقاء بیان کرد: برپایی اردو‌های متمرکز، یک روزه و دو روزه بخشی از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت است که به همت مدیران کانون‌ها در طول تابستان برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: برنامه‌های اوقات فراغت امسال در شش محور قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، هنر متعالی و فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی، قرآنی، هنری و دینی، مشارکت در انجام فعالیت‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه استفاده از امکانات کتابخانه مساجد و کادرسازی از مهمترین اولویت‌های برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در سال جاری است.

سقاء اظهار کرد: بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه همکاری با نهاد‌های دولتی و بخش خصوصی در خصوص استفاده فعالان کانون‌های مساجد از خدمات و امکانات منعقد شده است.

انتهای پیام

captcha