هفتادونهمین کتابخانه عمومی اردبیل افتتاح شد
کد خبر: 3833303
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

هفتادونهمین کتابخانه عمومی اردبیل افتتاح شد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل با بیان اینکه احداث هفتادونهمین کتابخانه توسط شورای اسلامی و دهیاری روستای شام اسبی صورت گرفت، افزود: امیدواریم با افتتاح این کتابخانه مردم این منطقه بیش از پیش از سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی و ارزشمند استفاده کنند.

هفتاد و نهمین کتابخانه عمومی اردبیل افتتاح شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، امروز، ۱۶ مردادماه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید بهزاد محمدی روستای شام اسبی شهرستان اردبیل اظهار کرد: اهدای زمین مورد نظر برای احداث این کتابخانه توسط شورای اسلامی و دهیار روستای شام اسبی صورت گرفت و عملیات اجرایی این پروژه فرهنگی با همت و مشارکت بانک صادرات شروع شد و اکنون که شاهد اقتتاح این کتابخانه هستیم، امیدواریم مردم این منطقه از این سرمایه‌گذاری فرهنگی و ارزشمند استفاده کنند.

رضاقلیزاده بیان کرد: کتابخانه عمومی شهید بهزاد محمدی روستای شام اسبی به مساحت ۱۷۰ مترمربع و با صرف اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال توسط بانک صادرات اجرایی و در کنار ساخت این کتابخانه، از طرف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز قریب به ۱ میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز این کتابخانه هزینه شده است.

وی این کتابخانه را بیست و دومین کتابخانه شهرستان اردبیل و چهارمین کتابخانه روستایی این شهرستان اعلام کرد و گفت: در استان اردبیل ۷۹ باب کتابخانه وجود دارد که ۴۷ باب آن در شهرها، ۱۶ باب در روستا‌ها و ۱۶ باب نیز به صورت مشارکتیراه اندازی شده است.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: احداث و راه‌اندازی این کتابخانه‌ها قطعاً به توسعه فرهنگی این منطقه کمک خواهد کرد و اهالی فرهنگ‌دوست و کتابخوان روستا به مدت سه ماه می‌توانند به صورت رایگان در این کتابخانه عضو شوند.

رضاقلیزاده ادامه داد: در این کتابخانه بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب با همکاری اهالی ساماندهی شده است و در کنار تجهیز کتابخانه به کتاب‌های ارزشمند تلاش بر این است تا نشریات و سایر بخش‌ها نیز تجهیز و اهالی از آن استفاده کنند.

وی با قدردانی از کمک اهالی منطقه و تلاش دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری دولت برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها، تلاش می‌کنیم از ظرفیت بخش خصوصی و نهاد‌های غیردولتی در ساخت کتابخانه‌ها استفاده کنیم تا در بهترین شرایط مخاطبان از کتاب‌ها و منابع ارزشمند استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: این کتابخانه دارای بخش نشریات، کودک، مرجع، سالن مطالعه و همچنین متصل به شبکه اینترنت است که مراجعین می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

رضاقلیزاده به برگزاری بیش از ۲ هزار برنامه فرهنگی و هنری در کتابخانه‌های استان در طول سال اشاره کرد و گفت: قطعا در این روستا نیز با احداث این کتابخانه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری مورد حمایت قرار خواهد گرفت و اهالی می‌توانند از این فضا و بستر فراهم شده استفاده کنند.

روستا‌ها نیازمند مجموعه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها هستند

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: بسیاری از روستا‌های پرجمعیت و مناطق حاشیه‌ای شهر اردبیل از جمله روستا‌های خیارک، نوشهر، کریق و محله سلمان‌آباد نیازمند احداث مجموعه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها هستند و ما امیدواریم در دیداری که با مدیر عامل بانک صادرات خواهیم داشت زمینه جذب اعتبار و مشارکت برای ساخت کتابخانه در این چهار منطقه فراهم آید.

بدری بیان کرد: بانک صادرات سهم مهمی در امورات خیرانه از جمله ساخت کتابخانه و مدرسه در سطح کشور دارد و ما باید تلاش کنیم سهمیه‌ای خاص برای استان محروم اردبیل نیز در نظر گرفته شود.

کتاب؛ سرمایه و دارایی یک جامعه

شیرینی، نماینده بانک صادرات نیز در این مراسم گفت: کتاب به عنوان سرمایه و دارایی یک جامعه فرهیخته در آگاهی‌بخشی و تعمیق مفاهیم دینی و معرفتی بسیار تاثیرگذار است و همه باید عادت به مطالعه را در زندگی به عنوان یک امر جدی مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: بانک صادرات در توسعه و تقویت برنامه‌های فرهنگی ورود عالمانه پیدا کرده و در ساخت مدرسه و کتابخانه با اولویت مناطق محروم تلاشی جدی می‌کند.

همکاری نهاد‌های غیردولتی و خیّران

جواد زنجانی، فرماندار اردبیل نیز در این مراسم به ساخت مرکز بهداشت و مدرسه در این روستا در سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: امروز نیز کتابخانه این روستا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همه باید به تجهیز منابع کتابخانه‌ای این روستا کمک کنند.

جواد زنجانی در مورد احداث چهار باب کتابخانه روستایی در این شهرستان گفت: ما آمادگی داریم در چندین محله کم برخوردار با همکاری خیرین و نهاد‌های غیردولتی و عمومی کتابخانه‌هایی را احداث کنیم که دولت نیز در این زمینه کمر همت بسته تا به ساخت این مجموعه‌ها کمک کند.

فرماندار اردبیل ادامه داد: امیدواریم در کنار اهالی این منطقه دانش‌آموزان این روستا با عضویت رایگان از فضای کتابخانه‌ای در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری بیشترین بهره و استفاده را ببرند.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم با اهدای لوح سپاس از طرف کتابخانه‌های عمومی از مشارکت ارزنده بانک صادرات در احداث کتابخانه عمومی شهید بهزاد محمدی روستای شام اسبی تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha