اعضای حیاتی کودک خدابنده‌ای اهدا شد
کد خبر: 3832085
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

اعضای حیاتی کودک خدابنده‌ای اهدا شد

گروه اجتماعی ــ مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، گفت: اعضای حیاتی کودک خدابنده‌ای که دچار مرگ مغزی شده بود، برای اهدا به تهران منتقل شد.

ارگان‌های حیاتی کودک خدابنده‌ای اهدا شدشهریار امام‌وردی، مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: اعضای حیاتی ابوالفضل صفری، کودک 7 ساله زنجانی از توابع شهرستان خدابنده که شامل کلیه‌ها و کبد است به نیازمندان پیوند عضو اهدا شد.
مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با اشاره به اینکه این کودک در اثر ضربه، دچار مرگ مغزی شده بود، افزود: این کودک 7 ساله پس از اخذ رضایت از خانواده برای اهدا به بیمارستان سینا تهران انتقال یافت.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون 12 اهدای عضو توسط افراد زنجانی انجام شده و این کودک خدابنده‌ای سیزدهمین اهدای عضو در سال جاری محسوب می‌شود.
امام‌وردی به توسعه فرهنگ اهدای عضو تأکید کرد و گفت: افراد با این کار جان انسان‌ها را نجات می‌دهند و به زندگی نیازمندان حیات دوباره می‌بخشند.
وی افزود: از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو، ارسال کدملی به شماره 3432 و با شماره‌گیری #3*3432* است و یا با مراجعه به سایت اهدای عضو http://ehda.center مراجعه کرده و کارت اهدای عضو دریافت کنند.
انتهای پیام
captcha