پایان‌نامه‌های دانشگاهی با محوریت حکومت صفویه حمایت شود
کد خبر: 3829408
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

پایان‌نامه‌های دانشگاهی با محوریت حکومت صفویه حمایت شود

گروه اجتماعی ــ ‌امام جمعه اردبیل گفت: پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی با محوریت حکومت صفویه باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

پایان‌نامه‌های دانشگاهی با محوریت حکومت صفویه حمایت شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز گذشته، ۳۱ تیرماه در جلسه بررسی برنامه‌های هفته اردبیل اظهار کرد: تشکیل حکومت منسجم شیعی زمینه تحکیم بخشی به پایه‌های تشیع و قوام و یکپارچگی کشور را فراهم کرد که این موضوع باید به دقت مورد بررسی و تحلیل علمی و کارشناسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: این شناساندن ظرفیت‌های بی‌نظیر حکومت صفوی و تلاشی که سلاطین این عهد به ویژه شاه اسماعیل انجام داده‌اند باید در طول سال مورد توجه و بازگوئی قرار گیرد تا این اقدامات معطوف به یک هفته نباشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل از دانشگاه‌های استان اردبیل خواست؛ تا از تهیه و تدوین پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی با محوریت صفویه حمایت کرده و بستر تحقیق و پژوهش علمی را در این زمینه فراهم کنند.

عاملی ضرورت صیانت از این میراث معنوی را یادآور شد و تصریح کرد: ما باید این میراث گرانبها را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم و شایسته است مسئولان برگزاری این هفته سعی کنند تا هویت دینی، اسلامی و ملی کشورمان را به اشکال مختلف به آحاد مردم بشناسانند.

وی افزود: در گرامیداشت این هفته ۷۰ برنامه در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد که باید محوریت این برنامه‌ها تبیین و تشریح اهداف تشکیل حکومت شیعی و اسلامی باشد که ضرورت دارد در این باب همه دستگاه‌های فرهنگی و هنری پای کار بیایند.

امام جمعه اردبیل گفت: در عصر معاصر نیز جمهوری اسلامی ایران بهترین شرایط را برای تبلیغ و تبیین احکام الهی و تقویت مبانی شیعی به وجود آورده به طوری که بسیاری از ملت‌های آزادیخواه به تأسی از جمهوری اسلامی ایران سعی دارند تا زمینه تقویت مبانی دینی و اعتقادی به شایستگی فراهم آید.
انتهای پیام

captcha