تلاش دشمن بی‌هویت و وابسته کردن جوانان به فرهنگ غربی است
کد خبر: 3817127
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

تلاش دشمن بی‌هویت و وابسته کردن جوانان به فرهنگ غربی است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند اخلاق، اقتصاد، گفتار، رفتار، لباس پوشیدن، دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها، نوشتنی‌ها، آرایش ظاهری، همه و همه سبکی شود که نسل نو بی هویت و مثل موم در اختیار شرق و غرب باشد.

تلاش دشمن بی هویت و وابسته کردن جوانان به فرهنگ غربی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان­‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز دوشنبه 13 خردادماه در مراسم جزء خوانی قرآن کریم که در مصلی اعظم امام خمینی (ره)، با اشاره به ضرورت توجه به هویت نظام ابراز داشت: امروز طراحان مفسد می‌نشینند و برای سبک زندگی غربی در سایر کشورها برنامه ریزی می‌کنند، به گونه‌ای که دیر یا زود، در همه کشورها نسل جدید و نو جامعه را سربازان خودشان قرار بدهند.

وی افزود: آنها تلاش می‌کنند اخلاق، اقتصاد، گفتار، رفتار، لباس پوشیدن، دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها، نوشتنی‌ها، آرایش ظاهری، همه و همه سبکی شود که نسل نو بی‌هویت و مثل موم در اختیار شرق و غرب باشد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: طراحان غربی به دنبال این هستند تا جوان حتی در آرایش سر و صورت از خود اختیاری نداشته باشد بلکه هر سازی زدند او برقصد، این بی هویتی را در فضای مجازی و حقیقی فراوان می بینیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه وجود انسان ارزشمند است، اذعان کرد: انسان اگر بنده غیرخدا باشد خودش را مفت فروخته است، غیرخدا نه قادر، نه رازق، نه شنوا، نه حکیم و نه رحیم است، اسلام انسان را موجودی با اراده و خلیفه خدا بر روی زمین می داند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: زن و مرد در رسیدن به مقامات عالی یکسان هستند، اگر انسان قرآنی با انسانی که مکتب های غیرالهی ترسیم کرده اند، در ۲ تابلوی روبه روی هم قرار دهیم به هویت انسان در اسلام و بی هویتی در مکتب های دیگر پی می بریم.

وی همچنین با اشاره به نگاه جمعی در مکتب اسلام اظهار کرد: اسلام اصل خود را بر عقل و فطرت گذاشته و چشم اندازش کل بشریت است و دفاع را برای همه مظلومان و عزت و پیشرفت و ثروت را برای همه می خواهد.

امام جمعه تبریز افزود: انسان قرآنی، هدایت را نیز برای همه می خواهد نه برای خود و به همه سلام می‌کند همانگونه که نمونه این اذکار را در نماز مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان ابرازکرد: نگاه ما باید در همه امور نگاه جمعی باشد نه نگاه فردی تا بتوانیم فردی مستقل و قرآنی و اسلامی در جامعه باشیم.

انتهای پیام

captcha