دستگاه‌های اجرایی مبدع نشاط اجتماعی باشند
کد خبر: 3786295
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷

دستگاه‌های اجرایی مبدع نشاط اجتماعی باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با بیان اینکه نشاط اجتماعی با دستورالعمل و بخشنامه‌ به وجود نمی‌آید، افزود: این روزها مردم با مشکلاتی مواجه هستند که تعامل دوجانبه بین دولت و مردم به افزایش نشاط اجتماعی کمک می‌‌کند، نباید برای توسعه نشاط اجتماعی تنها از دولت انتظار داشت بلکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مبدع و مبتکر آن باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی، عصر روز گذشته، ۱۱بهمن در نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: نشاط اجتماعی با دستورالعمل و بخشنامه‌ به وجود نمی‌آید، این روزها مردم با مشکلاتی مواجه هستند که تعامل دوجانبه بین دولت و مردم به افزایش نشاط اجتماعی کمک می‌‌کند.
به گفته وی برگزاری کنسرت تنها یکی از مظاهر افزایش نشاط اجتماعی در جامعه است، نباید برای توسعه نشاط اجتماعی تنها از دولت انتظار داشت بلکه باید تعاملات دو سویه شکل گیرد، به جهت افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌های زیادی در استان مدنظر است و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مبدع و مبتکر نشاط اجتماعی باشند. خنده و خوشحالی حق مردم است و قطعا می‌توان این امر را با کمک یکدیگر محقق کرد.

هزینه استقلال بالاست
اکرمی همچنین در خصوص مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی و صنایع الزام قانونی و اداری برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی دارند و باید این مسئولیت را به شایستگی اجرایی کنند‌. پس از ایام مبارک فجر وظایف هریک از این بنگاه‌ها در قبال مسئولیت‌های اجتماعی مشخص می‌شود.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی ادامه ‌داد: مردم ما در بهمن ۵۷ تصمیم گرفتند که خودشان کشورشان را مدیریت کنند که این تصمیم هزینه سنگینی به دنبال داشت و تا به امروز نیز این هزینه پرداخت شده است، هزینه استقلال بالاست و مسؤلان وظیفه دارند با مردم ارتباط بی واسطه‌ای داشته باشند.
اکرمی بیان کرد: براساس تصمیم اتخاذ شده براساس یک برنامه زمان‌بندی شده تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی هر هفته در نمازجمعه شهرهای استان حاضر و دستاوردهای خود را به مردم گزارش می‌دهند، این امر نباید تنها محدود به دهه فجر باشد بلکه باید به صورت مستمر دنبال ‌شود و در جلسات نیز باید در کنار مدیران نماینده اقشار مختلف مردم حضور داشته باشند. ارائه تصویری زیبا از استان مرکزی جذب سرمایه‌گذار در راستای توسعه استان را به دنبال دارد.


صادرات ۸۳۰ میلیون دلاری استان مرکزی
سعید فرخی، معاون اقتصادی استاندار مرکزی هم از صادرات ۸۳۰ میلیون دلاری استان در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری خبر داد و گفت: استان مرکزی تمرکزی بر تأسیس شرکت‌های یک‌هزار نفری ندارد، چراکه چابکی واحدهای کوچک و متوسط بیشتر است به همین دلیل توسعه صنایع کوچک و متوسط را مدنظر دارد و طرح‌های ملی مانند طرح رونق تولید نیز حمایتی برای این صنایع ارزیابی می‌شود.
وی افزود: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در حدود ۲ هزار واحد صنعتی از تسهیلات طرح فوق استفاده کردند، همچنین تبصره ۱۸ و تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفتند که در بحت نوسازی و بازسازی صنایع و رفع موانع تولید صنایع با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد اثربخش است، همچنین در استان توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز با رفع مشکلات زیرساختی دنبال می‌شود.

مدیریت شهری ساماندهی شود
مهدی زندیه‌وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در ادامه نشست گفت: تأخیر در اجرای پروژه‌های شهرداری به دلیل وجود معارض و ضعف فنی و مدیریت شهری است، ۲ پروژه عمرانی تقاطع غیر‌‌هم‌سطح شریعتی و ورزش تا به امروز نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اگر مدیریت شهری ساماندهی شود می‌توان از ظرفیت‌ها جهت تکمیل پروژه‌ها استفاده کرد.
وی بیان کرد: اجرای پروژه 58 متری مخالف و‌موافقانی دارد، اجرای این پروژه کار سختی است، البته باید این طرح و یا طرح جایگزین اجرایی شود و با مدیریت مناسب قابلیت اجرا دارد. به منظور رفع مشکلات زیست‌محیطی ایجاد شده در منطقه تالاب میقان بازگشت باطله‌های شرکت به محل برداشت در حال انجام است که به دلیل حجم بالای آن و بازگشت به واسطه کامیون این امر سال‌ها طول می‌کشد به همین دلیل باید از راهکارهای علمی و فنی مانند پمپاژ و یا انتقال به واسطه لوله این کار را انجام داد تا ظرف یکی دو سال این کار انجام شود.
انتهای پیام

captcha