۷۵ بقعه متبرکه فارس؛ میزبان شیرخوارگان حسینی/ گهواره‌های خالی زینت دوش مادران آزاده دنیا
کد خبر: 3746360
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

۷۵ بقعه متبرکه فارس؛ میزبان شیرخوارگان حسینی/ گهواره‌های خالی زینت دوش مادران آزاده دنیا

گروه اجتماعی ـ همزمان با نقاط مختلف دنیا، همایش شیرخوارگان حسینی در ۷۵ بقعه متبرکه استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، «گهواره خالی، قنداقه خونین، لایی لایی از سفر برگشته رودم» نغمه اصلی در همایشی است که همه‌ساله مادران زینبی ما را روز چهارم محرم گرد هم می‌آورد تا التیام‌بخش درد مادری باشند که کودک شش‌ماهه وی در پیش چشمانش پرپر شد.
مادران فارس هم در سوگواره بصیرت عاشورایی و نوزاد به بغل در 75 نقطه از بقاع و امامزادگان و 500 نقطه در فارس دورهم جمع می‌شوند و به‌جای داستان‌های کودکانه، نغمه عاشقانه مادری را زمزمه می‌کنند که کودکش با نامردمی‌های مردمانی بی‌وفا از دوش به عرش الهی پر کشید.
22 هزار پاکت شیر از محل موقوفه معزالوزاره نیز کام کودکان فارسی را سیراب می‌کند تا دیگر کودکی مانند نوباوه امام حسین(ع) لب‌تشنه و در طلب آب، پرپر نزند و این امر نشان‌دهنده این است که واقفانی برای گسترش فرهنگ تشیع از مال و دارایی خود گذشتند و هیچ‌گاه مرثیه علی‌اصغر(ع) را فراموش نکردند تا ندای عاشورایی کودک 6 ماهه امام حسین(ع) را به گوش کودکان سوریه، یمن، فلسطین، عراق و افغانستان و...برسانند که در پس این حماسه، پیروزی‌های بزرگی در راه است و به‌راستی اگر حماسه حسینی یک پیروزی بزرگ نیست؛ چگونه بعد از گذشت قرن‌های بسیار هنوز سینه‌به‌سینه می‌چرخد و الگویی نه‌تنها برای مسلمانان، بلکه برای تمامی آزادگان جهان به شمار می‌رود.
از آن زمان، لالایی‌های مادران ما در ماه محرم بوی حسینی گرفت، کودکان نیز با این نغمه خو گرفته‌اند و مردان عاشورایی این سرزمین که درس زندگی را از قیام مولا گرفته‌اند، اثری از این لالایی تأثیرگذار دارند که نظمش به فارسی از زبان کودکی 6 ساله از شیراز که اکنون یکی از شاعران آیینی کشور است تنظیم شد.
احد ده بزرگی، پدر شعر آئینی فارس هنوز هم وقتی از حال و هوای آن روزها که شعرش در عالم کودکی سروده شد می‌گوید، اشکی بر چشم دارد.
سوگواره بصیرت عاشورایی مردم ایران نشانی از استواری کسانی است که با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه به‌عنوان قطب‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز کشور، گام‌های خود را برای تجدید پیمان با سرور و سالار شهیدان در مبازره با ظلم و جور در هر جای جهان محکم برمی‌دارند و نشان استواری آنان، سرو قامتان شهید مدافع حرم هستند.
کودکان سرزمین من با نغمه مادرانه «گهواره خالی، قنداقه خونین، لایی لایی از سفر برگشته رودم» زندگی را آغاز می‌کنند تا نغمه هیهات منا الذله را تا پایان عمر با خود زمزمه کنند.
انتهای پيام

captcha