برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 500 نقطه فارس/ مشاركت اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی
کد خبر: 3746326
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 500 نقطه فارس/ مشاركت اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی

گروه اجتماعی ــ دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 500 نقطه این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس امروز، 21 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: امسال برای پانزدهمین سال متوالی همایش شیرخوارگان حسینی در 500 نقطه استان فارس برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه این همایش به‌صورت سراسری در اولین جمعه ماه محرم مصادف با 23 شهریورماه برگزار می‌شود، افزود: در سال جاری همایش شیرخوارگان حسینی در 5 هزار و 100 نقطه ایران و 41 كشور دنیا در 5 قاره برگزار خواهد شد.

دعوت از اقلیت‌های مذهبی جهت مشاركت
صبوری با تصریح اینكه عشق امام حسین(ع) دین و مذهب خاصی نمی‌شناسد، افزود:‌ از تمام ملت‌ها‌، ادیان و اقلیت‌های مختلف در هر منصبی به نوعی ابراز ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع) نشان می‌دهند.
دبیر همایش شیرخوارگان حسینی فارس اظهار كرد: از این تریبون از همه اقلیت‌های مذهبی اعم از مسیحیان،‌ یهودیان، زرتشتیان دعوت می‌كنیم كه در مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی شركت كنند گرچه هم‌اكنون افرادی هستند كه اين كمك را می‌كنند.

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی توسط اهل سنت
وی همچنین گفت: در استان فارس بحمد الهی وحدت بسیار خوبی میان مسلمانان شیعه و سنی وجود دارد به طوری كه برادران اهل سنت فارس در نقاط مختلف این استان همایش شیرخوارگان حسینی را برپا می‌كنند.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در عمان و قطر به عهده فارس است
صبوری با بیان اینكه پوشش برنامه‌های شیرخوارگان حسینی و همچنین سوگواری‌های تاسوعا و عاشورا منطقه آزاد قشم به عهده استان فارس است، گفت: علاوه بر این‌ها برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در كشورهای عمان و قطر به عهده فارس است كه در این راستا ما 3 هزار و 400 دست لباس شیرخوارگان حسینی را به زبان عربی آماده و به این كشورها ارسال كردیم.

مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع)؛ بزرگترین سند عاشورا
رئیس مؤسسه فرهنگی محبین ثارالله(ع)، بزرگترین سند عاشورا را مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) توصیف كرد و گفت: امسال برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی 78 هزار دست لباس آماده كرده‌ایم كه از این تعداد 40 هزار دست لباس میان شهرستان‌های فارس و 30 هزار دست لباس در شیراز توزیع می‌شوند.
وی اظهار كرد: همایش شیرخوارگان حسینی در شیراز با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود كه از ساعت 7 صبح 30 هزار دست لباس در ورودی‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توزیع می‌كنیم.

فارس رتبه نخست كشور در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی را داراست
صبوری با بیان اینكه استان فارس مقام نخست كشور را در برگزاری این همایش هم به‌صورت كیفی و هم كمی در سال گذشته كسب كرده است، گفت: در حاشیه برگزاری این همایش ما برنامه‌های جانبی متعددی اعم از فرهنگی، رسانه‌ای، بهداشتی و درمانی و غیره را اجرا می‌كنیم.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس گفت: ما یكسری بسته‌های فرهنگی شامل كتاب‌های درسی و تربیتی نشئت گرفته از نهضت عاشورا را میان مخاطبان خود توزیع می‌كنیم تا بتوانیم در بالا بردن میزان آشنایی سیره معرفتی عاشورا نقش ایفا كنیم.
وی یادآور شد: پیش از ایام محرم دشمنان تلاش‌های متعددی در فضای مجازی جهت كم‌رنگ كردن عزاداری‌های محرم و صفر به وسیله راه‌اندازی كمپین‌های مختلف انجام دادند اما مشاهده می‌كنیم كه تلاش آنان نتیجه عكس داده است چرا كه امام حسین(ع) تحریم‌شدنی نیست و بحمد الهی اقبال عمومی مردم به اسلام و حضرت سیدالشهدا(ع) زیاد است به طوری كه از دو ماه قبل افراد بیشماری تلاش كردند تا در برگزاری این همایش ما را یاری دهند.

برپایی 8 ایستگاه خدمات پزشكی در روز همایش در حرم شاهچراغ(ع)
صبوری با بیان اینكه در روز جمعه و همایش شیرخوارگان حسینی بسته‌های پذیرایی از محل موقوفه معزالوزاره در میان شركت‌كنندگان توزیع خواهد شد، گفت:‌ در این روز 8 ایستگاه خدمات پزشكی برای شركت‌كنندگان همایش توسط دانشگاه علوم پزشكی شیراز و مراكز بهداشتی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برپا شده و به‌صورت رایگان به مادران و شیرخوارگان حسینی خدمات پزشكی ارائه می‌دهند.

راه‌اندازی باشگاه شیرخوارگان حسینی در فارس
وی همچنین از راه‌اندازی باشگاه شیرخوارگان حسینی در این استان خبر داد و گفت:‌ والدین می‌توانند فرزندان خود را در این باشگاه ثبت‌نام كرده تا بتوانیم در طول سال برنامه‌های مختلفی برای آن‌ها اجرا كرده و از خدماتی كه به وسیله كارت عضویت به آنان اهدا می‌شود نظیر استفاده رایگان از مجموعه‌های ورزشی، پزشكی، فرهنگی و غیره بهره جویند.
دبیر همایش شیرخوارگان حسینی فارس، «من به اسمم افتخار می‌كنم» را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این همایش اعلام كرد و گفت: در این راستا ما به كسانی كه در همایش شركت‌كرده و نام مادر و یا فرزندانش همنام با یكی از قهرمانان عاشوراست به قید قرعه هدایایی اهدا خواهیم كرد.
وی تأكید كرد: یكی از درس‌های عاشورا، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان دین است كه باید بتوانیم این مهم را از همان دوران كودكی به فرزندان خود آموزش دهیم.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس از مردم دعوت كرد تا برای پیوستن به خیل سربازان امام زمان(عج) در باشگاه مذكور ثبت‌نام كرد و نام خود و فرزندشان را در این سامانه ثبت كنند و سپس ادامه داد: علاقه‌مندان جهت این كار می‌توانند به سامانه پیامكی 3000800233 یا به آدرس @shirkharegan_hosseini_fars در نرم‌افزار سروش پیام دهند.

همكاری 45 مهد كودك در برگزاری همایش
صبوری همچنین از همكاری 45 مهد كودك در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی خبر داد و گفت: از همین‌جا از مهدهای كودك و پایگاه‌های بهزیستی جهت مشاركت و همكاری در این برنامه‌ها دعوت می‌كنیم.
دبیر همایش شیرخوارگان حسینی فارس با بیان اینكه در این روزها ما شاهد حضور پیكرهای مطهر شهدا در استان هستیم، گفت: تلاش می‌كنیم تا بتوانیم پیكرهای مطهر شهدا را در روز برگزاری همایش در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بیاوریم تا مردم بتوانند از فیض حضور آنان متنعم شوند.

توزیع لباس‌های شیرخوارگان حسینی در بیمارستان‌ها
وی همچنین از توزیع لباس‌های شیرخوارگان حسینی در بیمارستان‌‌هایی نظیر زینبیه، شوشتری و حافظ و مراكز بهداشتی كه مادران و نوزادان به آن‌ها مراجعه می‌كنند، خبر داد و گفت: این كار را امروز انجام می‌دهیم.
صبوری گفت: امسال در این همایش رأس ساعت 10 صبح به‌صورت همزمان نذرنامه جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) قرائت خواهد شد كه از طریق رادیو فارس نیز این برنامه به‌صورت مستقیم پخش می‌شود.

انتقاد از عدم همكاری شهرداری و شورای شهر شیراز
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس با تأكید بر اینكه تمام هزینه‌های برگزاری این همایش همگی از نذورات مردمی و خیران است و هیچ كمك دولتی در كار نیست، از عدم همكاری شورای شهر و شهرداری شیراز در این رابطه انتقاد كرد و گفت: متأسفانه شهرداری و شورای شهر شیراز نتوانستند نقش مؤثری در بحث فرهنگی این شهر داشته باشند و دین خود را ادا كنند در حالی كه باید به وظایف خود در این عرصه عمل كنند.
وی ادامه داد: این گله از مسئولان شهرداری و شورای شهر وجود دارد كه در این شهری كه به نام سومین حرم اهل بیت(ع) نام‌گذاری شده است، توجه لازم را به برگزاری چنین همایشی نداشتند.
انتهای پیام

captcha