برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 5300 نقطه دنیا
کد خبر: 3744638
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 5300 نقطه دنیا

گروه اجتماعی ـ دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) از برپایی همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در 5 هزار و 300 نقطه ایران و 41 کشور دنیا خبر داد.

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 5300 نقطه دنیا/ حضرت علی‌اصغر(ع) حیات کربلاست

به گزارش ایکنا از فارس، داوود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) شامگاه پنجشنبه، 15 شهریورماه در همایش مسئولان برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، از برگزاری این همایش در سال جاری در 5 هزار و 300 نقطه ایران و 41 کشور دنیا خبر داد و گفت: البته تعداد برگزاری این مراسم از این رقم هم بیشتر خواهد شد.

تلاش برای برپایی همایش در 65 کشور دنیا
وی با یادآوری اینکه امسال شانزدهمین سال برگزاری همایش عظیم شیرخوارگان حسینی است، افزود: سال گذشته این تعداد 4 هزار و 500 نقطه در ایران و 41 کشور دنیا بود که امسال یک هزار و 100 نقطه دیگر به آن اضافه شد و تلاش می‌کنیم تا این رقم را در سال آینده افزایش داده و در 65 کشور اجرا کنیم.

فارس رتبه برتر کشور در تعداد برگزاری همایش دارد
منافی‌پور اظهار کرد:‌ استان فارس به لحاظ برنامه‌ریزی و تعداد نقاط برگزاری، استان برتر کشور در برگزاری این مراسم است اما به لحاظ جمعیت حرم رضوی در جایگاه نخست قرار دارد.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در ادامه سخنان خود به بیان نکاتی خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری این همایش در استان فارس پرداخت و گفت: برگزاری این همایش در نقاط مختلف دنیا باعث شده است که مظلومیت حضرت علی(ع) به جهانیان معرفی شود.
وی به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت فرمودند پیام ما را به شیعه برسانید که اگر می‌خواهند قبل از ظهور حیات داشته باشند باید به کربلا بپردازند و شیعه قبل از ظهور باید کربلا را به عنوان یک پایگاه قرار دهد لذا اگر روضه برپا می‌کنید بدانید چه کاری در این عصر و زمان دارید انجام می‌دهید.
منافی‌پور با یادآوری اینکه قیام امام خمینی(ره) بر این مبنا بود که عاشورا را معرفی کند، گفت: امروز اگر  بعد از 40 سال کم لطفی‌ها و کمی و کاستی‌ها می‌بینیم اما انقلاب هنوز ایستاده است به خاطر ریشه کار است که بر مبنای کربلا زده شده است.

انقلاب اسلامی باعث شد که امام حسین(ع) در دنیا معرفی شود
وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی باعث شد که امام حسین(ع) در دنیا معرفی شود، گفت: بعد از 40 سال کم کم آثار کربلا هم در ایران و هم در دنیا دارد نمایان می‌شود
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، دست‌اندرکاران برپایی شیرخوارگان حسینی را افسران یاری‌کننده امام زمان(عج) توصیف کرد و گفت: شما کربلا را در دنیا معرفی می‌کنید و این حلقه‌ها که به هم پیوسته‌اند، موجب اعتراض اسرائیل شده است.
 منافی‌پور با بیان اینکه بالاترین چیزی که ما را به اهل بیت(ع) به خصوص امام زمان(عج) نزدیک می‌کند، قوه تفکر ماست، گفت: امام زمان(عج) از ما تفکر می‌خواهد، اما تفکر ما چیست؟ اینکه چرا با بلند کردن این پرچم حضرت علی اصغر(ع) اینقدر دنیا به هم ریخته است و چه بار مسئولیتی به دوش ما می‌آورد.

کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر(ع) حیات کربلاست
وی با تأکید بر اینکه کربلا حیات شیعه و حضرت علی اصغر(ع) حیات کربلاست، گفت: این 6 ماهه مظلوم طوری دارد در دنیا رخ می‌کند که همه ماتشان برده است و این اشتباه استکبار بود که تیر پرتاب کرد، چون دست خود را رو کرد.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به تلاش‌های آل سعود جهت تحریف تاریخ و انکار وجود حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: ما باید از این گوهر استفاده کنیم و شمشیر انتقام از ظالمان کربلا دست ماست و دست‌اندرکاران این همایش کسانی هستند که شمشیر یاری امام زمان(عج) و همچنین سلاح دفاع از شیعه را به دست دارند.

مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) آزار دهنده تمام دشمنان شیعه است
منافی‌پور با بیان اینکه مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) آزار دهنده تمام دشمنان شیعه است، گفت: ما در غدیر نتوانستیم حق خود را بگیریم  طوری که امروز آن را انکار می‌کنند.

اهتمام اهل سنت به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی
وی گفت: اکنون اهل سنت دارد مراسم شیرخوارگان حسینی را برگزار می‌کند به عنوان مثال بدون اینکه ما دخالت کنیم یک خانم در بیرجند کارگاهی ساخته و لباس حضرت علی اصغر(ع) می‌دوزد لذا اگر ما کوتاهی کنیم فردا جوابی نداریم بگوییم ضمن اینکه باید بدانیم که امام حسین(ع) به ما نیاز ندارد وگرنه خودش و خانواده‌اش را به مقتل و اسارت نمی‌آورد بلکه آنها را آورد تا ما را از اسارت نجات دهد.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با تصریح اینکه ما به برکت استواری آن حضرت توانستیم علم حضرت امام حسین(ع) و شیعه را در دنیا بلند کنیم، گفت: خادمی حضرت علی اصغر(ع) یک لباس رزم برای کمک به امام زمان(عج) است.
انتهای پیام

captcha