همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه ثارالله(ع) دزفول برگزار شد
کد خبر: 3645350
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵

همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه ثارالله(ع) دزفول برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش شیرخوارگان حسینی روز گذشته 31 شهریورماه همزمان با نخستین جمعه ماه محرم با نوای «لالایی اصغر» در شهرستان دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، همایش شیرخوارگان حسینی روز گذشته 31 شهریور همزمان با نخستین جمعه ماه محرم با نوای «لالایی اصغر» در شهرستان دزفول برگزار شد.

این آیین به همت واحد خواهران پیروان عترت(ع) هیأت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول در فضایی معنوی در حسینیه ثارالله(ع) با حضور پرشور مادران و کودکان برگزار شد.


 طیبه نوری‌زاده مسئول واحد خواهران در حاشیه این مراسم گفت: 1500دست لباس ویژه شیرخوار با سربندهای منقش به نام مبارک حضرت صاحب الزمان (عج) توسط واحد خواهران پیروان عترت(ع) شهرستان دزفول دوخته و بسته بندی شده بود که در بدو ورود شیرخوارگان به سالن به آنها اهدا شد.

در این همایش مادران با در دست داشتن شیرخوارگان خود با تن پوش سبز علوی، دل دادگی فرزندان خود را به اهل بیت (ع) و فرهنگ ایثار و شهادت آغاز کردند.

در این آیین بعد از تلاوت قرآن توسط حسین سیّد حکیم حافظ نوجوان شهرستان دزفول، زیارت عاشورا توسط ابوذر بیدلی قرائت شد.

از دیگر بخش های این مراسم همانند سال‌های گذشته اجرای «تعزیه سپاهیان شیرخوار» کاری از گروه فرهنگی هنری واحد خواهران پیروان عترت(ع) شهرستان دزفول بود. در این نمایشِ آیینی با زبان نافذ هنر و دیالوگ‌های تأثیر گذار و با انتقال پیام عاشورا، مظلومیت اهل بیت(ع) به تصویر کشیده شد.


در این تعزیه ابتدا به حرکت کاروان حسینی از مکه به سمت سرزمین کربلا پرداخته شد و سپس با به تصویر کشیدن واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه آخرین سرباز امام حسین(ع) به موضوع مدافعان حرم با اجرای سرود مدافعان حرم توسط گروه سرود نوجوانان عاشورایی پرداخته شد.


در ادامه حاج غلامعلی رسالتی‌فر مداح اهل بیت(ع) در مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سرباز شش ماهه امام حسین (ع) نوحه سرایی کرد. در پایان این همایش، مادران کودکان خود را نذر یاری قیام صاحب الزمان(عج) کردند و با قرائت نذرنامه از امام زمان(عج) برای حفظ و تربیت انقلابی و حسینی کودک خودیاری طلبیدند.



captcha