کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی نیازمند تعلیم و تربیت اسلامی است
کد خبر: 3641456
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی نیازمند تعلیم و تربیت اسلامی است

گروه فرهنگی: معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش گفت: اگر در مدارس تعلیم و تربیت اسلامی نهادینه شود، دیگر شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از اردبیل، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، علیرضا رحیمی معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش  روز گذشته 21شهریورماه در دیدار با اساتید دانشگاه پردیس علامه طباطبایی اردبیل اظهار کرد: اخلاق، رفتار، منش، زندگی، مطالعه و سایر زمینه‌های اجتماعی علامه طباطبایی می‌تواند موضوع خوبی برای انجام پژوهش اساتید و دانشجویان این دانشگاه باشد.
وی با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش موجب توسعه کشور خواهد بود، تصریح کرد: آموزش و پرورش در حال حاضر ظرفیت‌های بی شمار و نابی دارد که حوزه علمیه می‌تواند از آن در جهت تحقق اهداف دینی، شناسایی و جذب استعدادها استفاده کند.
به گفته وی استفاده آموزش و پرورش نیز از ظرفیت حوزه علمیه، امری لازم و ضروری است که باید به طور جدی توسط هر دو نهاد پیگیری و دنبال شود.
معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در ادامه از آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به عنوان دو بال تبیین احکام و مسایل دینی در مدارس یاد کرد و افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر تقویت و ترویج آموزه‌های دینی در مدارس تاکید شده و از این رو راهکار اساسی کمک گرفتن از حوزه است و حوزه نیز باید در این زمینه ظرفیت سازی کند.
captcha