اولویت مهم تعلیم و تربیت اسلامی، افزایش دلبستگی دانش‌آموزان به نماز است
کد خبر: 3570911
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
نجفی:

اولویت مهم تعلیم و تربیت اسلامی، افزایش دلبستگی دانش‌آموزان به نماز است

گروه اجتماعی: دبیر ستاد اقامه نماز فسا بر این نكته تأكید كرد كه از اولویت‌های مهم تعلیم و تربیت اسلامی افزایش علاقه و دلبستگی دانش‌آموزان به فریضه مهم نماز است؛ چرا كه هر گونه كم‌توجهی به موضوع نماز میان دانش‌آموزان، سلامت و سعادت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام احمد نجفی، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان فسا امروز، 17 بهمن در نشست این ستاد كه با حضور مدیریت آموزش و پرورش، تعدادی از كارشناسان مباحث تربیتی، فرهنگی و مدیران مدارس برگزار شد، با اشاره به آثار و كاركردهای معنوی و تربیتی نماز در زندگی فردی و اجتماعی انسان گفت: نماز در میان همه عبادات از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینكه مسیر همه نیكی‌ها و خوبی‌ها در دنیا و آخرت به نماز بستگی دارد و همه انبیا و اولیای الهی مأمور به توصیه و سفارش بوده‌اند، گفت: در فرهنگ اسلامی نماز به‌عنوان پایه و عمود و رأس همه عبادات شمرده شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان فسا اظهار كرد: توجه به نماز و نحوه برگزاری آن و آسیب‌شناسی در مدارس از اساسی‌ترین محورهای تربیتی و پرورشی است چون از اولویت‌های مهم تعلیم و تربیت اسلامی افزایش علاقه و دلبستگی آنان به فریضه مهم نماز است چرا كه هر گونه كم توجهی به موضوع نماز در بین دانش‌آموزان سلامت و سعادت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

بنا بر این گزارش، در ادامه جلسه هر یك از اعضا به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات و راهكارهای خود با موضوع نماز در مدارس پرداختند و مقرر شد علاوه بر حل مشكلات فیزیكی نمازخانه‌ها و وضوخانه‌ها دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و معلمان مدارس و اولیا و مربیان برگزار شود.

captcha