مرثیه‌خوانی برای خردسال‌ترین شهید عاشورا در 300 نقطه فارس/ نذرنامه‌ای كه جهانی شد
کد خبر: 3536143
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

مرثیه‌خوانی برای خردسال‌ترین شهید عاشورا در 300 نقطه فارس/ نذرنامه‌ای كه جهانی شد

گروه اجتماعی: همزمان با نقاط مختلف دنیا، همایش عظیم شیرخوارگان حسینی صبح امروز در 300 نقطه فارس و با محوریت حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با نقاط مختلف دنیا، چهاردهمین همایش عظیم شیرخوارگان حسینی صبح امروز، 16 مهرماه در 300 نقطه استان فارس برگزار شد.
این همایش عظیم در نخستین جمعه محرم‌الحرام سال جاری در 30 كشور دنیا و 3800 نقطه ایران اسلامی برگزار شد كه در آن مادران و شیرخوارگان حسینی در سوگ شهادت طفل 6 ماهه امام حسین(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع) به سوگواری پرداختند.
یكی از برنامه‌های قابل تأمل در این همایش قرائت سراسری نذرنامه حضرت علی‌اصغر(ع) و تجدید میثاق با اهداف شهدای كربلا رأس ساعت 10 صبح در نقاط مختلف دنیا بود كه این برنامه عظیم به‌صورت مستقیم و زنده از شبكه‌های جهانی و سراسری پخش شد.
سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی نیز از ساعت 8 صبح امروز میزبان قریب 60 هزار نفر از عاشقان ثارالله(ع) و مادران و شیرخوارگان حسینی بود كه همگی هم‌نوا و هم‌صدا به سوگ شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) پرداختند.
شاهرخ صبوری، دبیر چهاردهمین همایش عظیم شیرخوارگان حسینی استان فارس در حاشیه این مراسم گفت: این همایش در استان فارس با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شده است كه به حمد الهی همانند سال‌های گذشته با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شد.
وی با یادآوری اینكه طی سال‌های گذشته استان فارس رتبه نخست كشور را در بیشترین تعداد شیرخوارگان حسینی شد،‌ به برنامه‌های اجرا شده در حاشیه این مراسم اشاره كرد و گفت: در حاشیه این برنامه غرفه‌هایی برای ارائه مشاوره‌های تغذیه و بهداشت و تربیتی كودكان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برپا شده بود كه به ارائه خدمات به مادران و شیرخوارگان حسینی پرداختند.
صبوری، برگزاری مسابقه عكس با موبایل از این مراسم را از دیگر برنامه‌های این همایش عنوان كرد و گفت: ه دلیل اینكه اكثر نام‌گذاری فرزندان این مرز و بوم به نام قهرمانان كربلاست، لذا مسابقه «به اسمم‌ افتخار می‌كنم» را در حاشیه این همایش برای كسانی كه دارای نام‌های این قهرمانان نظیر زینب، علی‌اصغر، علی‌اكبر، ابوالفضل، حسین و غیره هستند برگزار می‌كنیم و تا دهه اول محرم قرعه‌كشی‌های این مسابقه را انجام خواهیم داد.
بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی اوقاف فارس نیز از برگزاری این همایش در 30 بقعه متبركه استان فارس خبر داد و گفت: این همایش در راستای برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبركه فارس برگزار می‌شوند كه در شهر شیراز مراسم شیرخوارگان حسینی علاوه بر حرم احمدبن موسی(ع)،‌ این مراسم معنوی در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) و امامزاده سیدمحمد(ع) صغاد از محل موقوفه معز الوزاره برگزار شده است.
وی، مسجد رقیه آباده، امامزادگان احمد و جعفر(ع) بهمن و سیدعلی ایزدخواست و در شهرستان‌های سروستان، مهر، جهرم، گراش، رأس ساعت ۹ صبح به ترتیب در حسینیه‌های سیدالشهدا(ع)، بقعه شاه عمران، امامزاده حسین(ع) ، بقعه شیخ عبدالله(ع) و امامزاده سبزپوش(ع) را از دیگر مكان‌های برگزاری این همایش عنوان كرد.
به گفته حسینی، امامزاده علی اکبر(ع) جیان و امامزاده بی‌بی(س) مزایجان، بقاع متبرکه امامزاده عبدالله بن موسی کاظم(ع) در ارسنجان، امامزاده ابوالقاسم(ع) داراب، سیدحسین(ع) میمند و امامزاده زید(ع) در کازرون و همچنین امامزاده سیدحسین(ع) كازرون، امامزاده ابراهیم(ع) تخت جمشید مرودشت، بقعه پیرمراد(ع) استهبان و حسینیه باب الوائج در شهرستان قیر و کارزین و مسجد اهل بیت(ع) در اوز از دیگر مكان‌های میزبان این همایش عظیم بود.
captcha