برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی
کد خبر: 3536038
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی

گروه اجتماعی: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر جهان فردا با حضور زائران و مجاوران در صحن جامع حرم رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: همایش شیرخوارگان حسینی، همزمان با سراسر جهان در اولین جمعه ماه محرم همچون سال‌های گذشته در صحن جامع حرم رضوی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت 9 صبح با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و مداحی حاج احمد واعظی و عارف، از مداحان اهل بیت(ع) آغاز خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در این مراسم از سوی آستان قدس رضوی، لباس سبز به نوزادان اهدا می‌شود، یادآور شد: صوت این مراسم در جای جای حرم رضوی قابل پخش است و همگان می‌توانند از صوت برنامه استفاده کنند.
وی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف جهان، تصریح کرد: این برنامه معنوی در ایالت متحده آمریکا، چهار شهر انگلیس، آلمان، کانادا، سوئد، یکصد نقطه عراق، 35 نقطه ترکیه، 15 نقطه از بحرین، 25 نقطه از عربستان، 13 نقطه از قطر، 360 نقطه از پاکستان و 57 نقطه از افغانستان برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی عنوان کرد: امارات، عمان، گرجستان، آذربایجان، روسیه، اوکراین، هند، اندونزی و پنج کشور قاره آفریقا از دیگر مکان‌های برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی هستند.
وی با بیان اینکه باشکوه‌ترین محفل معنوی شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برگزاری این مراسم بهانه‌ای است تا از شهید شش ماهه امام حسین(ع) یادی کنیم و مادران فرزندان خود را در این مسیر تربیت کنند.
captcha