300 نقطه فارس میزبان شیرخوارگان حسینی می‌شود/ مشاركت مسلمانان شیعه و سنی
کد خبر: 3533849
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

300 نقطه فارس میزبان شیرخوارگان حسینی می‌شود/ مشاركت مسلمانان شیعه و سنی

گروه اجتماعی: دبیر همایش شیرخوارگان حسینی استان فارس از برگزاری همایش در 300 نقطه فارس خبر داد و گفت: این همایش در 3800 نقطه ایران اسلامی و همچنین در 30 كشور دنیا به‌صورت همزمان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس امروز، 7 مهرماه با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، سی و ششمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس را گرامی‌داشت و گفت: دفاع مقدس از شاخه‌های حركت عاشورایی است و این مسئله نشان اقتدار، عزت و ایستادگی ملت ایران در برابر استكبار دارد.
وی با تصریح اینكه تمام نهضت‌های بیداری اسلامی در دنیا به بركت نهضت عاشوراست كه روز به روز جلوه‌های بیشتری را از این نهضت در اقصی نقاط دنیا مشاهده می‌كنیم، به فرمایش امام راحل درباره ایام محرم و صفر اشاره كرد و افزود: ما امروز مطالب امام راحل را درك می‌كنیم چنانچه امروز جریانی همانند اربعین حسینی رقم می‌خورد و میلیون‌ها نفر به سمت حرم امام حسین(ع) حركت می‌كنند كه این حركت برای دشمنان بسان یك زلزله و برای مسلمانان عزت، اقتدار و استكبارستیزی را به دنبال دارد.

شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)؛ از اسناد مهم عاشورا
صبوری با تأكید بر اینكه یكی از اسناد مهم حماسه عاشورا كه جای هیچ شك و شبهه‌ای در آن نیست، شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) طفل 6 ماهه امام حسین(ع) است كه به تمام لحاظ این حركت از سوی دشمنان محكوم است، گفت: امسال چهاردهمین دوره همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود.
دبیر همایش شیرخوارگان حسینی استان فارس با یادآوری اینكه اولین جمعه محرم هر سال به نام روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نام‌گذاری شده است، گفت: در سال جاری همایش شیرخوارگان حسینی در 3 هزار 800 نقطه در ایران اسلامی و 30 كشور دنیا برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سال جاری در 300 نقطه استان فارس عنوان كرد و گفت: در سال گذشته این همایش در 250 نقطه استان فارس برگزار شد كه بحمد الهی با استقبال گسترده مردم این تعداد به 300 نقطه در سال جاری افزایش یافت و این افزایش نیز همچنان ادامه دارد.

فارس رتبه نخست برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی را داراست
صبوری با بیان اینكه استان فارس هم به لحاظ كمی و هم كیفی دارای رتبه نخست كشور در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است، گفت: هم به لحاظ تعداد جمعیت شركت‌كننده و هم تعداد نقاط استان فارس رتبه نخست كشور را داراست.
رئیس هیئت مذهبی خادمین ثارالله(ع) شیراز با تصریح اینكه حضرت علی‌اصغر(ع) سند كربلاست، گفت: در سال گذشته این همایش در میان مسلمانان شیعه و سنی برخی از كشورها برگزار شد  و امسال نیز چنین برنامه‌ای هم در فارس و هم در نقاط مختلف دنیا انجام خواهد شد كه مشاركت برادران اهل تسنن هم در این همایش قابل تحسین بود.

تهیه 60 هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی
وی از تهیه بیش از 60 هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی توسط یك خیر برای 300 نقطه استان فارس خبر داد و افزود:‌ بسته‌بندی این لباس‌ها از 10 شب پیش و قبل از فرا رسیدن ایام محرم در خیمه‌گاه حضرت علی‌اصغر(ع) آغاز شده است و در هفته آینده در یك همایش یكروزه مسئولان برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) این لباس‌ها توزیع خواهد شد.
صبوری با اشاره به اینكه در روز یكشنبه، 11 مهرماه مصادف اول محرم همایش مسئولان همایش شیرخوارگان حسینی در حرم شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد كه در آن هماهنگی‌های لازم برای این همایش به عمل خواهد آمد، گفت: در شهر شیراز همایش شیرخوارگان حسینی به‌صورت محوری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد كه تقریباً 30 هزار دست لباس شیرخوارگان میان شركت‌كنندگان توزیع خواهد شد.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس ادامه داد: چهاردهمین دوره همایش شیرخوارگان حسینی در سال جاری به‌صورت همزمان در 30 كشور دنیا و 3800 نقطه ایران اسلامی در ساعت 8 صبح روز جمعه، 16 مهرماه مصادف با 5 محرم‌الحرام برگزار خواهد شد.

قرائت نذرنامه حضرت علی اصغر(ع) به‌صورت همزمان در 30 كشور
وی با بیان اینكه در این همایش نذرنامه حضرت علی‌اصغر(ع) در ساعت 10 صبح به‌صورت همزمان در نقاط مختلف قرائت خواهد شد،‌ گفت: علاقه‌مندان جهت شركت در این همایش می‌توانند از طریق سامانه پیامكی 3000800233 نسبت به ثبت‌نام خود اقدام كنند.
صبوری با یادآوری اینكه برای این همایش برنامه‌های جانبی نیز در نظر گرفته شده است،‌ برگزاری مسابقه عكس با موبایل و دوربین ویژه اصحاب رسانه، برپایی 5 ایستگاه معاینه رایگان كودكان توسط پزشكان در حرم شاهچراغ(ع)،‌ تبیین نكات تربیتی كودكان توسط اساتید حوزه و دانشگاه را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.
رئیس هیئت مذهبی خادمین ثارالله(ع) شیراز در پایان با تصریح اینكه برخی از شهرستان‌ها در سال جاری همایش شیرخوارگان حسینی را بسیار باشكوه برگزار كردند، گفت: لارستان، نی‌ریز، جهرم، بوانات و سیمكان از جمله مكان‌هایی بودند كه این همایش با شكوه هرچه تمام‌تر در آن‌ها برگزار شده است.
captcha