مداحان از بیان اشعار بی‌محتوا پرهیز کنند
کد خبر: 3393848
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

مداحان از بیان اشعار بی‌محتوا پرهیز کنند

گروه اجتماعی: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خواستار دقت نظر مداحان و نوحه‌خوانان این استان در پرهیز از به کار بردن اشعار بی‌محتوا طی مراسم‌های عزاداری‌ شد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با بیان اینکه اشعار و مداحی‌های بی‌محتوا، حرمت مجالس عزاداری را از بین می‌برد، تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی مراسمات مذهبی، اشعار و مداحی آلوده به خرافات است.

وی با تأکید به اینکه این اشعار بدعت‌هایی است که دشمنان برای نابودی اسلام به طرق مختلف وارد مراسمات مذهبی کرده اند، متذکر شد: وظیفه مداحان رساندن پیام مکتب عاشورا و ذلت‌ناپذیری و مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی به تمام جهانیان است تا در سایه آن زمینه ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان رساندن پیام عاشورا «هیهات منا الذله»، را وظیفه اصلی مداحان عنوان کرد و افزود: هنر مداحی از جمله هنرهایی است که مورد توجه ائمه معصومین(ع) و شامل عنایات خاص آن بزرگواران است.

ستوده تأکید کرد: ذکر مناقب و بیان ویژگی‌های اخلاقی و گریه بر مصائب آنان به‌ویژه گریه بر مصائب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارای ارج و منقبت بسیار زیادی است و برهمین اساس نقش و جایگاه مداحان در بیان حقایق و نقل و تحلیل صحیح وقایع و معارف مربوط به اهل بیت بسیار خطیر و مهم است.

وی افزود: با وجود گذشت بیش از 1300 سال از مصیبت شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش، نه تنها از عمق این حادثه کاسته نشده، بلکه هرچه می‌گذرد، عاشورا دارای قلمروی گسترده‌تر شده و آیین‌های عزاداری با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

captcha