عاشورا درسی بزرگ برای تمام فرهنگ‌هاست
کد خبر: 3393402
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
حجت‌الاسلام ستوده:

عاشورا درسی بزرگ برای تمام فرهنگ‌هاست

گروه اندیشه: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه عاشورا درسی بزرگ برای تمام فرهنگ‌هاست، گفت: فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) برای همه درس‌های تاریخی و فراموش نشده دارد که باید با احصای دقیق این پیام‌ها مسیر درست و واقع‌بینانه را برگزینیم.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، اظهار کرد: در طول تاریخ حوادث تلخی در تقابل حق و باطل همواره اتفاق افتاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه همه این وقایع درس عبرتی برای ما است تا در عصر معاصر گرفتار سه مثلت ذلت‌بار شهوت، قدرت و ذلت نشویم، گفت: آنچه در این شرایط باید همه ما به آن توجه کرده و بها بدهیم اقدام و حرکتی راستین در حرکت اخلاص در عمل و درستی کار و حرکت سازنده بوده که قطعا نتایجی را نیز به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام ستوده با بیان اینکه عاشورا درسی بزرگ برای تمام فرهنگ‌هاست، گفت: فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) برای همه درس‌های تاریخی و فراموش نشده دارد که باید با احصای دقیق این پیام‌ها مسیر درست و واقع‌بینانه را برگزینیم.

وی ادامه داد: آنچه ذائقه ما را تلخ می‌کند همچنان بی‌بصیرتی و بی‌لیاقتی عده‌ای است که سعی می‌کنند در مسیر اهداف شیطانی خود گام برداشته و حرکت‌های نامناسبی را انجام دهند.
عضو شورای فرهنگی عمومی استان اردبیل با بیان اینکه نباید در عصر معاصر عده‌ای با گرفتار شدن در دام شهوت، قدرت و ثروت سرمست جاه و مقام غیر واقع‌بینانه باشند، ادامه داد: اگر به مسیر حرکتی امام حسین(ع) توجه کنیم به خوبی درمی‌یابیم که حقیقت دور شدن از جهالت و حرکت در مسیر معنویت جز شناخت واقع‌بینانه از مسائل و توجه به آموزه‌های دینی و مکتبی چیز دیگری نیست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: شایسته است امت اسلامی در این روزها که عزادار هستند بیشتر و بهتر به آموزه‌های دینی، ارزشی و اعتقادی توجه کنند و در این مسیر تلاشی واقع‌بینانه را انجام دهند.

captcha