حقیقت امر به معروف و نهی از منکر اصلاح فردی و اجتماعی است
کد خبر: 3388988
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
ستوده:

حقیقت امر به معروف و نهی از منکر اصلاح فردی و اجتماعی است

گروه اندیشه: مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: حقیقت انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر به صورت فردی و اجتماعی احیای شایستگی‌ها، نکوهش آلودگی‌ها و رذیلت‌هاست که گاه در جامعه ما بروز پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، روز گذشته 26 مهرماه، در گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر در اردبیل، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض واجب الهی همان نظارت عمومی و تقویت سالم‌سازی جامعه با راهکارهای کنترلی و صیانتی است تا جامعه و حیات بشری از آسیب‌ها، دغدغه‌ها و برخی نگرانی‌ها در امان بماند.
وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر همان تمیز و تشخیص حق از باطل و راستی و درستی از انحراف و کج‌روی‌هاست که همه باید پایبند به این اصل بوده و این فریضه الهی را به شایستگی انجام دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فراموشی این فریضه را همراه با نزول بلا، عذاب و نقمت الهی توصیف کرد و گفت: ضروری است همه زیبایی‌ها و شایستگی‌های جامعه در سایه انجام فریضه الهی ظهور و بروز پیدا کند.
ستوده با بیان اینکه در این راستا باید همه تلاش کنند تا در قدم اول با اصلاح خود، اصلاح دیگران را نیز مد نظر قرار دهند، افزود: اگر امروز بر عزای حسینی و ماتم سیدالشهدا(ع) اشک ریخته و بر سر و سینه می‌زنیم حقیقت آن تلاش برای اصلاح جامعه است تا رذیلت‌ها و ناشایستگی‌ها برطرف شده و امکان توانمندی بیشتر جامعه فراهم آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آنچه که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد بیان حقایق امر به معروف و فلسفه اجرای حدود اسلامی است تا همه متوجه این واقعیت شوند که به راحتی می‌توان با ریشه‌های گناه و آلودگی از طریق ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر مقابله کرد.
ستوده اضافه کرد: ‌امام حسین(ع) نه از باب تزئین و شرایط ظاهری بلکه به معنای واقعی تلاش و جدیتش بر این بوده تا اقداماتی را انجام دهد که زمینه بهبود بهتر شرایط و اصلاح جامعه به معنای واقعی فراهم آید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: اگر جامعه از این فریضه اجتناب کرده و دوری کند بلا، گرفتاری و دیگر مشکلات دامن آن را می‌گیرد و از همین روست که به نسبت سایر فرایض انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر حرکتی واقعی و اقدامی شایسته است که قطعاً ثمربخش است.

captcha