‌همایش «شیرخوارگان حسینی» در زرند برگزار شد
کد خبر: 3386099
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸

‌همایش «شیرخوارگان حسینی» در زرند برگزار شد

گروه اجتماعی: دیروز، ۲۴ مهرماه ‌همایش «شیرخوارگان حسینی» با هدف رساندن پیام مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش در واقعه کربلا و ذکر مصیبت برای کوچکترین شهید کربلا حضرت علی‌ اصغر(ع) در حسینیه سپاه ثارالله شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، در این مراسم که متبرک به نوای «لبیک یا حسین(ع) و یا علی اصغر(ع)» بود، مادران با روی دست گرفتن فرزندان خود به یاد کوچکترین شهید کربلا، شیرخواره شش ماهه اباعبدالله‌الحسین (ع) به عزاداری پرداختند.
حضور پر‌شور مادران عزادار و شیرخوارگانی با لباس‌های متحد‌الشکل و سربند یا علی اصغر(ع) و نغمه لالایی و نوای نوحه در این همایش، یاد مادر دلسوخته کربلا و طفل شش ماهه‌اش را در دل‌ها زنده کرد.
‌در این مراسم که با قرائت قرآن مجید، نوحه‌خوانی و مداحی و تعزیه‌خوانی حضرت علی‌ اصغر(ع)همراه بود، شرکت کنندگان به یاد حضرت علی اصغر(ع) به سوگواری‌ و عزاداری پرداختند.
اشک مادران شیرخوارگان حسینی ‌بهترین جلوه‌های این آیین معنوی‌ بود که در کنار آن‌ فرزندان نیز همراه با مادران خود، اشک می‌ریختند.
لالایی‌خوانی از جمله مهمترین بخش‌های این مراسم بود که مادران نیز در کنار نوحه‌سرایان‌ برای فرزندان خود لالایی‌هایی را همسرایی می‌کردند.

captcha