همایش «شیرخوارگان حسینی» در خوزستان برگزار می​شود
کد خبر: 3385567
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

همایش «شیرخوارگان حسینی» در خوزستان برگزار می​شود

گروه اجتماعی: مسئول بخش عربی مجمع جهانی علی اصغر در خوزستان از برگزاری همایش «شیرخوارگان حسینی» در نخستین جمعه ماه محرم در استان خبر داد و گفت: در بخش عربی این همایش ۳۵ برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست هم​‌اندیشی برگزاری مراسم بزرگ شیرخوارگان حسینی عصر روز گذشته، 21 مهرماه در تالار اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

عبدالله بیت​مشعل، مسئول بخش عربی مجمع جهانی علی‌اصغر(ع) در استان خوزستان گفت: برنامه حضرت علی اصغر(ع) به حرکتی جهانی تبدیل شده و علاوه بر همه شهرها و روستاهای ایران، در چند کشور اروپایی، آفریقایی، آمریکایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برگزار می​شود.

وی با بیان اینکه این مراسم به یاد حضرت علی اصغر(ع) در روز عاشورا و همه کودکان کشته شده این واقعه در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: امسال همایش شیرخوارگان حسینی دوم ماه محرم مصادف با 24 مهر برگزار می‌شود.

مسئول بخش عربی مجمع جهانی علی اصغر(ع) در خوزستان با اشاره به اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در خوزستان در دو بخش فارسی و عربی برگزار می‌شود، افزود: در بخش عربی که شامل هویزه، شادگان و کارون، شیبان، ویس، ملاثانی، حمیدیه، بستان، سوسنگرد و روستاهای اطراف   است، ۳۵ برنامه برگزار می‌شود که هشت برنامه آن در اهواز است.

بیت مشعل، با بیان اینکه بخش فارسی نیز توسط هیئت رزمندگان سپاه برگزار می​شود و سایر نقاط استان را پوشش می​دهد، یادآور شد: برای این مراسم یک هزار و ۲۰۰ لباس حضرت علی اصغر(ع) به صورت خودجوش توسط بانوان داوطلب دوخته و بین هیئت​ها توزیع می​شود.

در ادامه حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد انتقال صحیح رویدادها و پرهیز از خرافات در مجالس عزاداری و هیئت‌های مذهبی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در طول چند سال گذشته نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و بر انتقال صحیح روایات و فرهنگ عاشورا به مخاطبان تأکید کرده​اند.

براتی ادامه داد: همه افرادی که به نوعی در مساجد و ادارات و یا در منازل برای اهل​بیت(ع) انجام وظیفه می​کنند باید به این نکته توجه داشته باشند مفاهیمی که در جلسات عزاداری و سخنرانی به اطلاع مردم و خانواده​ها می​رسد باید مطالب و روایات ناب و صحیح باشد و هیچ گونه شبهه و خرافاتی در آنها نباشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان ادامه داد: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران مجالس اباعبدالله الحسین(ع) و منبرهای اهل​بیت(ع) با شور و شکوه خاصی برگزار می​شود. باید به کیفیت برگزاری مجالس بیش از کمیت آن‌ها اهمیت داد.

براتی تأکید کرد: ما به عنوان یک شیعی در جهت پیروی از اهل​بیت عصمت و طهارت(ع) باید از روی صدق و صفا و اخلاص نسبت به برپایی مجالس عزاداری اقدام کنیم. دلیل ماندگاری ماه محرم نیز همین است و امیدواریم هر سال بهتر از سال گذشته نسبت به ترویج فرهنگ حسینی و انتقال آن به فرزندان، نونهالان و خردسالان قدم برداریم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان یادآور شد: در سال‌های گذشته لباس‌های حضرت علی اصغر(ع) در تهران دوخته و سپس، در سایر شهرها و استان‌ها توزیع می‌شد ولی طی دو سه سال اخیر این کار به خود استان‌ها واگذار شد و هر شهر بنا به برنامه و جمعیتی که دارد اقدام به دوخت لباس می‌کند.

captcha