401 نقطه دنیا در 5 قاره میزبان همایش بین‌المللی شیرخوارگان حسینی می‌شوند
کد خبر: 3385140
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

401 نقطه دنیا در 5 قاره میزبان همایش بین‌المللی شیرخوارگان حسینی می‌شوند

گروه اجتماعی: دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس از برگزاری همایش بین‌المللی شیرخوارگان حسینی در 3100 نقطه کشور و همچنین 401 نقطه دنیا در 40 کشور 5 قاره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس امروز، 21 مهر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه نخستین جمعه محرم به‌عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نامگذاری شده است، گفت: به‌مناسبت این روز در نقاط مختلف دنیا همایش بین‌المللی شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.
وی ابراز کرد: در سال جاری بنا بود تا این همایش در 2500 نقطه کشور برگزار شد که به دلیل استقبال گسترده مردم این تعداد به 3100 نقطه افزایش یافت ضمن اینکه همایش مذکور در 401 نقطه 40 کشور در 5 قاره نیز برگزار خواهد شد.
صبوری با بیان اینکه این همایش در 250 نقطه استان فارس نیز همزمان با سراسر دنیا برگزار خواهد شد، گفت: جهت برگزاری این همایش 60 هزار لباس نوزاد به‌همت خیرین و متبرعینی که برای این همایش نذر داشته‌اند، تهیه شده است که در روز 19 مهرماه جاری در میان شهرستان‌های فارس توزیع شد.
رئیس مؤسسه فرهنگی ـ مذهبی خادمین عاشقان ثارالله(ع) شیراز خاطرنشان کرد: در استان فارس همایش مرکزی در ساعت 8 صبح روز جمعه، 23 مهر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد که لباس‌های نوزادان نیز در درب‌های ورودی حرم توزیع می‌شوند.
وی اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام شرکت در این همایش از طریق سامانه 3000800233 نام‌نویسی کنند تا ما بتوانیم برای سایر برنامه‌های مذهبی در طول سال نیز از آنان دعوت به عمل آوریم.
صبوری بیان کرد: در این همایش همزمان با سراسر کشور و بلکه دنیا، در ساعت 10 صبح نذرنامه جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) قرائت می‌شود ضمن اینکه در حاشیه این همایش نیز 10 ایستگاه پزشکی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) جهت معاینه و ارائه مشاوره به مادران و نوزدان مستقر خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه تمام هزینه‌های این همایش در استان فارس مردمی بوده است، گفت: در چند سال گذشته استان فارس به عنوان استان برتر برگزارکننده همایش شیرخوارگان حسینی در کشور معرفی شده است.
دبیر همایش شیرخوارگان حسینی فارس با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 180 هزار نفر در این همایش مشارکت کردند، گفت: در سال جاری با توجه به افزایش تعداد نقاط برگزاری این همایش، قطعاً این تعداد افزایش خواهد داشت.
صبوری خاطرنشان کرد:‌ در همایش شاهچراغ(ع) خلیل نگهبان، عباس انجوی و کاظم محمدی مداحی خواهند کرد ضمن اینکه مشاوره‌هایی جهت امور تربیتی در این حرم مطهر به مادران نیز ارائه خواهد شد.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند با شماره 7137309111 الی 12 تماس حاصل کنند.

captcha