پذیرش جایگاه ملت و توانایی‌ آن از سوی دولت، رمز تحقق شعار سال است
کد خبر: 3089459
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
حجت‌الاسلام ستوده:

پذیرش جایگاه ملت و توانایی‌ آن از سوی دولت، رمز تحقق شعار سال است

گروه اندیشه: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پذیرش جایگاه والای ملت و توانایی‌های عظیم آن از سوی دولت، رمز تحقق شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، ضمن تبریک عید نوروز باستانی، نامگذاری سال ۹۴ با شعار«دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» را فرصتی گران‌بها برای مجموعه‌ی قوای کشور و به‌خصوص دولت به‌عنوان سکاندار اجرایی کشور از سویی و ملت ایران به‌عنوان «صاحبان کشور» از سوی دیگر عنوان کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: شعار پر محتوای امسال می‌تواند با تقویت عنصر اعتماد متقابل بین خود و شکل‌دهی هرچه بهتر و کامل‌تر فضای همکاری و همدلی، گام‌های مهم و بزرگی در مسیر پیشرفت بردارند که در این صورت کشور در مقابل توطئه‌های دشمن مصون خواهد شد، که در کلام ارزشمند مقام معظم رهبری هم آمده است: «مصونیت کشور، وابسته‌ به حضور مردم است، کم‌شدن فشارهای دشمنان، وابسته‌ به حضور مردم است، وابسته‌ به اتحاد و انسجام مردم با نظام و با دستگاه جمهوری اسلامی و حس اعتماد متقابل بین مردم و مسئولین است. این حس باید روزبه‌روز تقویت بشود».
وی در خصوص علت تأکید رهبر انقلاب بر مقوله‌ «اعتماد متقابل مردم و نظام» در پیام نوروزی سال ۹۴، گفت: رهبر معظم انقلاب در این پیام با اشاره به ظرفیت‌های زیاد ملت ایران و سیاست‌های نظام برای تحقق آرزوهای بزرگ ملی، همکاری‌های صمیمانه و همدلی بیشتر میان ملت و دولت را شرط عملیاتی‌شدن ظرفیت‌ها و تحقق آرزوها دانسته و لازمه‌ شکل‌گیری این همکاری و همدلی را «اعتماد متقابل» معرفی کردند: «اگر این همکاری صمیمانه میان ملت و دولت از دو سو شکل بگیرد، یقیناً همه‌ی آنچه را که جزو آرزوهای ما است دست‌یافتنی است و آثار آن را مردم عزیزمان به چشم خواهند دید... هرچه بین ملت و دولت صمیمیت بیشتر و همکاری بیشتر و همدلی بیشتری باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت. باید به یکدیگر اعتماد کنند؛ هم دولت، ملت را به معنای واقعی کلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمیت و توانایی‌های ملت را به‌درستی بپذیرد، هم ملت به دولت که کارگزار کارهای او است به معنای حقیقی کلمه اعتماد کند».
عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) اعتماد مردم به نظام زمینه‌ پشتیبانی آنها از حکومت را فراهم آورده و دستیابی به اهداف اسلامی را تضمین می‌کند: «در حقیقت اعتماد مردم است که پشتیبانی آنها را به وجود می‌آورد؛ و پشتیبانی و اتصال مردم به دست‌اندرکاران نظام است که توفیق این حرکت اسلامی را با اهداف اسلامی تضمین می‌کند... مردم هستند که پشتیبان واقعی نظام اند؛ این پشتیبانی، متوقف به اعتماد است و این اعتماد هم باید باقی بماند.» در این نگاه «رمز موفقیت حاکمیت و قوای سه‌گانه‌ی کشور» در همین پشتیبانی ملت از آنها نهفته است و هیچ عاملی نباید به اعتماد به‌عنوان زمینه‌ساز این پشتیبانی ضربه بزند: «رمز موفقیت دولت و قوه‌ی قضاییه و مقننه، در پشتیبانی قاطبه‌ی ملت از آنهاست. هر حرکت و گفتاری که روح اعتماد مردم به این قوا و کارگزاران آن را متزلزل و در این پشتیبانی، اندک خللی وارد سازد، حرام شرعی و خیانت ملی است».
حجت‌الاسلام ستوده در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای مردم ایران و عموم خدمتگزاران نظام اسلامی، وظیفه آحاد ملت را در تحقق شعار امسال مهم دانست و  اولین گام در تحقق آن را تقویت اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: این نامگذاری‌ها بسیار حکیمانه و براساس مقتضیات زمان انجام می‌شود و امسال همدلی و همزبانی به‌عنوان دو بال اساسی پیشرفت کشور اعلام شده است.

captcha