نقش مهم روحانیت در چگونگی مدیریت حاکمیت دینی
کد خبر: 2979745
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
ستوده عنوان کرد:

نقش مهم روحانیت در چگونگی مدیریت حاکمیت دینی

گروه اجتماعی: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل وظیفه روحانیت در چگونگی مدیریت حاکمیت دینی را مهم ارزیابی کرد و افزود: از شرایط مساجد نگرانیم، چراکه در نمازهای جماعت بیشتر سالخوردگان حضور پیدا می‌کنند و حضور جوانان در این امر کم رنگ‌تر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، شب گذشته، 22 اسفندماه در همایش سیاسی روحانیون بسیجی استان اردبیل در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه دفتر مقام معظم رهبری سومین روز عید نوروز را آغاز عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرده است، افزود: امسال مردم نسبت به سال های گذشته، مراسم‌ ایام فاطمیه را با رنگ و بوی خاصی برگزار می‌کنند.
وی تصریح کرد: موضوع در فضای مجازی و سایبری باید طوری طراحی شود، که علاوه بر فضائل حضرت فاطمه زهرا(س)، بر مناقب، شخصیت، سیره و نحوه دفاع از ولایت ایشان نیز توجه ویژه شود.
ستوده با بیان اینکه تببین احکام شرعی در مجلس توسط روحانیون مورد انتظار جدی مردم است، خاطرنشان کرد: متاسفانه علما نسبت به این موضوع پردازش پایینی دارند و در مجالس، سخنرانی ها و عزادارای ها احکام شرعی به نحو مطلوب گفته نمی شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل بررسی مسائل روز را در جلسات روحانیون حائز اهمیت دانست و گفت: سعی خواهد شد حداقل هر چهار ماه یکبار جلسه بررسی موضوعات سیاسی با دعوت از اساتید تراز اول استانی و کشوری برگزار شود.
وی وظیفه روحانیت در چگونگی مدیریت حاکمیت دینی را مهم ارزیابی کرد و افزود: از شرایط مساجد نگرانیم، چرا که در نمازهای جماعت بیشتر سالخوردگان حضور پیدا می‌کنند و حضور جوانان در این امر کم رنگ‌تر است.
ستوده با بیان اینکه برخی اوقات خرافات مختلف در استان رایج می‌شود، تصریح کرد: مبارزه شجاعانه با خرافات و افزایش قدرت فهم و تحلیل سیاسی روحانیون دارای اهمیت ویژه‌ای است.

captcha